Francouzská legenda Delage se vrací s extrémně výkonným i drahým hypersportem

Francouzská legenda automobilové historie ožívá díky jednomu z nejextrémnějších návrhů, jaký byl kdy představen. Jeho cílem je zlikvidovat veškeré dosavadní rekordy na Nürburgringu díky extrémními motoru o objemu 7,6 litru.

Legenda ožívá

Laurent Tapie je francouzský podnikatel, který se rozhodl obnovit slavné jméno značky Delage, jejíž další model bude oživen po 64 letech. K jeho oživení přispěla i čtveřice miliardářů, jejichž cílem je přivést technologii F1 do ulic.

D12, jak je novinka nazvána je naprosté monstrum s útlým pasem a širokými boky, které mu propůjčují tvar šipky. V jeho útrobách sídlo V12 vyvinutá společností Delage, který komunikuje s osmistupňovou převodovkou, ve které je zabudovaný elektromotor doplňující celý hybridní systém vozu.

Foto: Gelage

Celkem by měl být vůz vyroben ve dvou verzích. Ta první, GT verze nabídne výkon 1100 koňských sil a bude se zaměřovat především na provoz v ulicích. Druhá verze nabídne výkon 1010 koňských sil a byť je její výkon nižší, díky nižší váze je tento model určen na okruhy.

Vše co šlo, je v případě tohoto vozu vyrobeno z uhlíku, od monokoku až po karoserii. Do vozu se vměstnají dva jezdci, kteří sedí v uspořádání za sebou. Bohužel jezdec v zadní části nebude mít z vozu příliš dobrý výhled, jelikož bude většinu času koukat na sedadlo řidiče před ním. Ten ovšem bude mít výhled naprosto impozantní.

Něco mezi vozem a stíhačkou

Vůz je zajímavé také tím, že nemá žádné dveře. Střecha kabiny se zvedá směrem vzhůru podobně jako u modelu Lamborghini Egoista, případně jako u některé ze stíhacích letounů, chcete-li.

Foto: Gelage

Jak již bylo řečeno, cílem vozu je překonat rychlostní rekord Nürburgringu držený Lamborghini Aventadorem LP770-4 SVJ, který byl stanoven v červenci roku 2018. Na známé Nordschliefe zazářil tento vůz časem 6:44. Mimo D12 má však Delage v rukávu ještě jednu tajnou zbraň, která by jí měla tento rekord pomoci zlomit a tím je Jacques Villeneuve, bývalý jezdec F1.

Celkem by mělo být vyrobeno třicet kusů tohoto vozu, přičemž cenovka bude začínat na 2,3 milionech dolarů, tedy asi 50 milionů korun. Výroba započne v příštím roce.

Zdroj: Gelage, zdroj foto: Gelage

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu