GM spustilo zcela novou divizi, která bude mít za úkol uspokojovat přání a tužby zákazníků z oblasti užitkového využití automobilů. Značka proto myslí i na doručovatele, pro které vytvořila specifickou elektrickou dodávku.
Elektrické doručování ve stylu GM
BrightDrop, jak se značka jmenuje by měla začít své produkty dodávat někdy v tomto roce, s tím, že první z nich by měly být dvě novinky mířící na doručovací služby. Větší z nich s označením BrightDrop EV600 je lehká dodávka využívající bateriovou technologii společnosti, která je určena k dodávce zboží a služeb.
GM trvdí, že dodávka by měla nabídnout dojezd okolo 400 kilometrů na jedno nabití. Zároveň má dostatek prostoru a také bezpečnostní systém, který bude monitorovat pohyb nákladu v oblasti nákladního prostoru.
Druhou novinkou je model EP1, který je jakýmsi kurýrem, jenž je určen především pro přepravu nákladů na krátké vzdálenosti, například mezi doručovací dodávkou, od které doručí zboží až ke dveřím zákazníka.
Vše se uloží do jeho zamykatelného těla, ve kterém jsou nastavitelné organizéry. Podle GM je vybaven elektromotorem, které mohou jet rychlostí až 5 km/h.
Ještě letos
Obě novinky by měly být na trhu k dispozici ještě letos, přičemž EP1 už začátkem tohoto roku. První dodávky na elektrický pohon by mělo GM dodat do konce roku, přičemž prvním zákazníkem je doručovací gigant FedEx.
GM doufá, že jeho dodávka by se mohla stát konkurencí pro elektrickou verzi Fordu Transit, který disponuje zhruba jen polovičním dojezdem oproti hodnotě udávané GM. Podobnou novinku nedávno také představil Amazon, pro který vyvinul vlastní elektrickou dodávku americký Rivian. V Evropě pak Amazon využívá elektrické dodávky od Mercedesu.