Toto rozhodnutí již učinilo například Volvo či Nissan a nyní se k nové vlně automobilek, které dávají vale klasickým formám pohonu vozů přidává také General Motors. Jeho cílem je přestat prodávat konvenční automobily do roku 2035.
GM a jeho zelená budoucnost
S tímto rozhodnutím jde ruku v ruce oznámení, že by se automobilka chtěla stát globálně neutrální do roku 2040 z hlediska produkce uhlíku, a to jak v případě vozidel, tak i samotných výrobních procesů.
GM říká, že vozidla v současné době tvoří přibližně 75 procent emisí uhlíku automobilky. Do roku 2025 by se toto číslo mělo smrsknout, protože automobilka chce na území Spojených států nabízet 40 elektrifikovaných modelů a celosvětově by chtěla nabízet 30 elektrických vozů.
Aby měla pro své vozy co možná největší podporu, společnost uzavřela partnerství s EVgo a do roku 2025 bude nabízet více než 2 700 rychlonabíječek, které budou vozy nabíjet pouze energií z obnovitelných zdrojů.
Zajímavé je, že automobilka ve svém oznámení několikrát opakovala výraz lehká užitková vozidla, což vyvolává otázky, zda těžké modely zůstanou u spalování či nikoliv. Přesto GM nedávno oznámilo svou spolupráci se společností Navistar, se kterou bude spolupracovat na tvorbě vodíkového tahače.
Další novinky
V budoucnu by měla být více než polovina výdajů GM směřována na sektor elektromobility a vývoj autonomních technologií. Společnost se zavázala že bude mít elektrické modely, jenž budou cenově pokrývat různé segmenty a chce napájet svá vozidla obnovitelnou energií.
Automobilka použije uhlíkové kredity a kompenzace u očekávaných zbytkových emisí uhlíku a chce také implementovat tyto metody co nejšetrněji. Tato oznámení jdou ruku v ruce s novým logem a také řadou novinek v dalších sektorech, kterým se chce automobilka věnovat. Sem patří například založení automobilky BrightDrop, která se bude soustředit na vývoj užitkových dodávek.