Hyperion je zástupce automobilek, které chtějí z alternativních pohonů vymačkat absolutní maximum hned od začátku. Snahou automobilky je ukázat, že nejen elektřina dokáže být velice rychlá, ale že to samé zvládne i vodík.
Střela, která chce vzdělávat
To ostatně dosvědčují slova jednoho ze zakladatelů a současného ředitele automobilky Angela Kafantarise, který ve voze vidí nástroj, jak lidi vzdělávat o výhodách energetických systémů na bázi vodíku.
Společnost Hyperion vznikla v roce 2011, s jasným cílem dát trhu něco skutečně výjimečného, co bude ke svému pohonu využívat vodíkovou technologii. Společnost se sídlem v Kalifornii proto začala spolupracovat s řadou expertů a zkoumat možnosti využití vodíkové technologie i za využití systémů dodaných NASA.
Trend supersportů na elektrický pohon či hybridní kombinaci je stále silnější. Jejich nevýhodou jsou ale stále dojezdové vzdálenosti, a také časy nabíjení. Proto se Hyperion rozhodl vyzkoušet vodík, který by měl problém dojezdu i rychlosti nabíjení řešit daleko efektivněji, než klasické dobíjení akumulátorů.
Ta nejlepší technologie
Jeho model XP-1 využívá vysoce výkonnou vodíkovou technologii, samozřejmě s nulovými emisemi. Energetický systém obsahuje technologii odvozenou od vývoje leteckých inženýrských společností i kosmických agentur.
Nejnovější koncept by měl být schopen dosahovat takových rychlostí, že si namaže na chleba i ta nejmodernější superauta. Přitom nebude muset řešit dojezd ani nabíjení. A spolu s tím jej také nemusí trápit myšlenky na recyklovatelnost či udržitelnost, které se u dnešních vozů stávají stále větším tématem.
XP-1 má být představeno v srpnu letošního roku. Bude se jednat o skutečně velkou podívanou, na kterou se osobně nemůžeme dočkat.