Hyundai musí čelit hromadné žalobě, která mluví o vozech vybavených bezpečnostními prvky, které ve voze ve skutečnosti vůbec nebyly. Podle žaloby, která byla podána v Kalifornii měl mít model Hyundai Ioniq výbavu v podobě asistenčních systémů pro prevenci kolizí v mrtvém úhlu a asistenční systémy pro prevenci kolizí s vozy jedoucími v protisměru. Ovšem ve skutečnosti vůz před těmito nebezpečími pouze varuje.
Hyundai a podvod?
Kde spočívá chyba? Pokud by automobil skutečně disponoval systémy, které by sloužili jako prevence před zmíněnými kolizemi, musel by na ně reagovat aktivním bržděním. Ovšem varovný systém můžeme za prevenci kolize označovat jen stěží. Vůbec totiž nezasahuje do mechaniky a celá prevence zde probíhá optickým a zvukovým signále oznamující nebezpečí.
Žalující strana uvedla, že Hyundai u svého modelu jasně uvádí, že by měl být vůz vybaven aktivními bezpečnostními prvky, a nikoliv jen těmi pasivními. Hyundai se však brání a říká, že nic takového nikde uvedeno není. A za pravdu mu dávají i dostupné oficiální materiály, které dokazují, že žádný Ioniq, ať už ve své elektrický hybridní či plug-in hybridní verzi není se systémem Assist, který je aktivním bezpečnostním prvkem od Hyundai, dodáván není.
Hromadná žaloba
Majitel měl ohledně tohoto problému údajně kontaktovat společnost Hyundai opakovaně, ale ze strany automobilky nepřišlo podle jedno slov žádné řešení. Problémem je, že tento majitel vozu není jediným, kdo se cítí být podveden, a proto má celá žaloba hromadný charakter.
V jejím předmětu stojí, že Hyundai prodával, inzeroval a pronajímal zákazníkům nový Ioniq klamavým způsobem. A tito zákazníci údajně neměli žádný bezpečný způsob, jak si ověřit, zda jsou vozy vybaveny skutečně takovými systémy, jak prodejce uvádí, či zda tyto systémy fungují tak jak mají.
Zdroj: Hyundai