Ioniq je nová značka Hyundai. Představit by se pod ní měly hned tři nové modely

Hned tři novinky z produkce Hyundai by se měli v nejbližší době dostat na trh. Neponesou však ikonické H v logu automobilky, ale bude je zdobit zcela jiné logo. To bude patřit zcela nové dceřiné automobilce zamřené především na elektřinu. Ta ponese jméno Ioniq.

V roce 2015 Hyundai představila svou novou dceřinou automobilku pojmenovanou Genesis. Automobilka si vybírala ty nejzajímavější vozy z produkce Hyundai a propůjčovala jim ještě osobitější charakter. A Hyundai se s tímto rozhodnutím nespletla. Například v USA jsou vozy Genesis velice oblíbené.

Foto: Hyundai

Nová značka a nové modely

Po pěti letech se vydává stejném, i když lehce jiskřivějším směrem. Ty zastřeší název Ioniq, který Hyundai již propůjčila populární řadě hybridních a elektrických modelů. Jméno se však ze zadní části nyní přesune do té přední. Zákazník by zde měl nalézt to nejlepší, co může nadšenec do elektromobility na trhu najít.

Během oznámení Hyundai uspořádala speciální světelnou show na London Eye a hned oznámila tři nové modely, které budou pod značkou produkovány. Ioniq 5 bude první z nich a mělo by se jednat o středně velký elektrický crossover, který bude vycházet z konceptu Hyundai 45. Tato novinka by se měla představit začátkem příštího roku.

Dalším modelem by se měl stát model Ioniq 6, který vychází z nenápadně navrženého konceptu Prophecy. Ten byl představen v prvním čtvrtletí letošního roku a měl by být k dispozici v roce 2022.

Jeden z největších výrobců

Největším z prvního tria EV bude SUV Ioniq 7, který by měl dorazit v roce 2024. Zde je ještě dobré připomenout, že Ioniq chce dávat sudá čísla sedanům a lichými číslicemi označovat SUV modely.

Elektrický Mustang stojící na základech Tesly je americký sen, který ale není z Ameriky.

Pro tyto nové vozy byla také vyvinuta zcela nová platforma nabízející rychlé nabíjení a bohatý dojezd. Vnitřní prostor by měl nabídnout co možná nejvíce prostoru, pohodlí a také chytrých řešení. Pod svou novou značkou chce Hyundai prodávat 560 tisíc elektrických vozů ročně, což jí má pomoci stát se do roku 2025 třetím největším výrobcem ekologických vozů na světě.

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT