Možná si budete říkat, co dělají písmena EQ v názvu nového sportovního Mercedesu. Měli bychom si na ně urychleně zvyknout, neboť budou do nynějška symbolizovat všechny elektrické vozy německé automobilky. Doslova znamenají Electronic Intelligence, což naznačuje i směr, kterým by se chtěl Mercedes se svými vozy v budoucnu vydat. Jak ale jezdí nejnovější SUV s trojcípou hvězdou na kapotě?
Kolik kilometrů EQC 400 ujede?
Mercedes je známý tím, že se u svých nových modelů nebojí experimentovat. V případě nejnovějšího SUV tomu tak nebylo. Automobilka vsadila na jistotu ve všech oblastech, což zahrnuje především přiměřenou světlou výšku a osvědčený tvar karoserie hatchbacku napasovaný na podvozku SUV. Akumulátor má kapacitu 80 kWh, což by mělo tomuto vozu postačovat na ujetí necelých 400 kilometrů.
Jak rychle můžete EQC nabít?
Nový Mercedes EQC 400 AMG také ukazuje, jak se za několik let posunul průmysl s výrobou elektromobilů, včetně vývoje akumulátorů. Dojezd a čas nabíjení jsou totiž zezačátku hlavními důvody, proč nebyla auta na elektřinu oblíbená. Nyní můžete toto velké SUV nabít z 10 procent až na plnou kapacitu za 11 hodin z běžné zásuvky. Na tom by nebylo nic zvláštního, ale s rychlonabíječkou to zvládnete za 40 minut.
Opravdu jde o AMG Mercedes?
Jakmile se v názvu nového Mercedesu objeví písmenka AMG, tak očekáváme, že se bude jednat o pekelně rychlé auto. Nejinak je tomu i v novém EQC. Zrychlení z 0 na 100 km/h sice nevyjadřuje opravdovou rychlost a sílu, ale i tak je tento čas na velké SUV dosti slušný. Opravdovou sílu poznáte v pružnosti zrychlení při okamžitém nástupu točivého momentu. Samozřejmostí je i volič jízdních režimů, pomocí něhož můžete udělat z klidného elektromobilu sakra rychlou bestii.
První elektrický Mercedes sice není výstřední svým designem, ale v použitých technologiích se minimálně vyrovná svým konkurentům s benzínovými a naftovými motory. Uniká jim ovšem v moderních technologiích a také výbavě v interiéru.