Jak se dá vytunit nejodolnější offroad světa, který se nezastaví před ničím?

Nejenom, že je Lada Niva poctivé a velice odolné auto, ale také patří k nejdéle vyráběným modelům. Vždyť se bez větších úprav vyrábí již od roku 1977. Takovým primem se nemůže pochlubit žádný jiný automobil, ani Volkswagen Beetle. Od svých prvopočátků se Niva přeci jenom trochu změnila, aby měla na trhu stále šanci obstát proti moderním a velice dobře vybaveným konkurentům.

Jak vypadá Lada Niva s tuningem?

Možná si budete říkat, kterým směrem se dá takřka dokonalý offroad ještě posunout. Jeden ruský Youtuber na to šel ovšem od lesa, takže svým smělým výtvorem ohromil naprosto všechny. V terénu by upravená Niva neujela ani centimetr, dokonce by se jí mohl stát osudný jakýkoliv zpomalovací práh nebo větší příčná nerovnost. Tato Lada Niva je totiž speciálně postavená jako auto s nejmenší světlou výškou na světě.

Jak mohlo k úpravě dojít?

Sériový offroad samozřejmě nemůžete na auto s nejmenší světlou výškou na světě upravit přes noc a jenom tak. Části podvozku totiž musíte upravit tak, aby se vešly pod karoserii, která kopíruje rovinu pouze pár milimetrů nad zemí. Například zadní kola jsou nyní na místech, kde se v sériovém voze nacházejí zadní sedačky. Vám všem je asi jasné, že v tomto autě své děti do školy neodvezte.

A co motor?

Problém mimo podvozku nastal i s pohonným ústrojím. Vzhledem k extrémně malému prostoru pod kapotou do ní tvůrci jednoduše vyřízli díru, takže motor kouká ven. Na škodu to ovšem není, protože se alespoň může lépe chladit a navíc to k takto extravagantnímu vozidlu opravdu sedí. Nutno dodat, že řidič má v upravené Nivě dost krkolomnou pozici, neboť se dovnitř musí soukat podobným způsobem, jako do monopostu formule.

 

Lada Niva s nejmenší světlou výškou pouze ukazuje, čeho je ruský národ schopen. Jednoho dne večer si umane, že vytvoří naprosto šílený koncept sériového vozu a za pár dní už auto normálně jezdí. Vskutku obdivuhodný počin, nemyslíte?

Autor: Karel Mareš
zavřít reklamu