Jaká je nová Toyota Hilux? Dokáže obhájit titul nejodolnějšího vozu na světě?

Toyota Hilux je na trhu už více než 50 let a za tuto dobu si získala mnoho příznivců, ale také odpůrců. Proto automobilka poslední variantou reaguje na požadavky trhu zlepšenou technologií, novými motory – a také se chce postavit novým konkurentům. Model Invicible X by se měl nově postavit nejenom dominantnímu Fordu, ale také Volkswagenu.

Jaký agregát je pod kapotou?

Oproti svým konkurentům od Fordu a Volkswagenu nabízí Toyota u modelu Hilux pouze jednu motorizaci, čímž by některé potencionální kupující mohla odradit. Pod kapotou najdeme turbo diesel s objemem 2,4 litru s volitelným pohonem dvou nebo všech čtyř kol. K dispozici jsou hned 3 karosářské varianty, a to konkrétně dvoumístná kabina, čtyřmístná kabina a pětimístná dvojitá kabina, která má interiérové rozložení velice podobné modelu Land Cruiser.

Odolný Hilux dostal řadu softwarových vylepšení

Bohužel se robustní a odolný Hilux dočkal řady počítačem řízených vylepšení, které nejsou pokaždé vylepšením v pozitivním slova smyslu. Nový pick-up od Toyoty se tak dočkal systému start-stop a asistenčního balíčku Driving Sence. V něm je kombinován adaptivní tempovat s asistentem jízdy v pruhu a také systém zamezující kolizi s chodcem případně s cyklistou. Nově jsou v základní výbavě i 18palcová dvoubarevná kola s terénním vzorkem.

Co je na Toyotě Hilux tak speciální?

Nový model Hilux však není pouhým posunem kupředu. Potvrzuje také konzervativní myšlení automobilky, která malými krůčky zdokonaluje velice povedený pick-up. Díky tomu se Hilux stal jedním z nejlepších vozů do terénu, kde si poradí nejenom s hlubokými loužemi, ale také s terénem. Navíc přichází Toyota Hilux s pětiletou zárukou více než milionu najetých kilometrů. To jenom dokazuje, jak si je automobilka jistá výrobní kvalitou svého nového modelu.

Hilux stále těží z rodokmenu vynikajících offroadů. Menší motor s turbem pak umožňuje lepší jízdní vlastnosti v terénu za pomoci vyššího točivého momentu. O nějakých dynamických vlastnostech se pak ani nemá cenu bavit.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu