Hned 20 % majitelů elektromobilů se vrací ke konvenčním automobilů. Samy vozy jsou v tom ale vlastně tak trochu nevině. Tím nejčastějším důvodem je špatná infrastruktura, která provoz elektromobilu znepříjemňuje.
20 a 18
Problém na prováděné studii je ten, že byla učiněna v Kalifornii, která je pro provoz automobilů doslova stvořena. Infrastruktura je zde skutečně vysoká a proto se nabízí otázka, jak by se změnilo ono % v momentě, kdy bychom se začali doptávat i v jiných částech USA, popřípadě v Evropě.
Za studií stojí Scott Hardman a Gil Tal pro Institut dopravních studií kalifornské univerzity, kteří do ve své práci píšou: „Na základě výsledků z pěti dotazníkových průzkumů zjišťujeme, že k přerušení užívání elektromobilů v Kalifornii dochází u majitelů plug-in hybridních elektrických vozidel ve 20 % a v 18 % u majitelů čistě elektrických vozidel. Ukazuje se, že přerušení provozu souvisí s nespokojeností s pohodlím nabíjení, s tím, že v domácnosti jsou méně efektivní vozidla, že doma není k dispozici nabíjení na úrovni 2 (240 voltů), že mají díky elektromobilu méně vozidel v domácnosti a ze studie je patrné, že se většinou nejedná o muže.“
Lepší časy
Pro elektromobilitu je tato zpráva jasným poselstvím, že je potřeba více pracovat na infrastruktuře, protože produkt může být sebelepší, ale pokud je infrastruktura nedostatečná, stále nemusí uspokojovat potřeba všech a zákazníci přecházejí zpět na pohodlnější formy dopravy.
Je ovšem důležité vzít v potaz, že studie byla uzavřena před třemi lety a od té doby se vyhodnocovala získaná data. Od té doby se také podstatně rozrostla síť nabíjecích stanic, a proto ono % nespokojených nejspíše kleslo. Důvodem je především zapojování celé řady subjektů do budování co možná nejlepší infrastruktury.