Když někdo nechce mít stejný automobil jako soused, zkrátka se rozhodne pro tuning vlastního vozidla. Tuning neboli také vylepšení (a v mnoha případech také zhoršení) poznáte na první pohled. Automobil je jiný díky několika součástkám a dílům. Některé vozy mají jenom větší výfuk nebo mají výfuků více, některá vozidla mají větší kola, další vozy zase křídlo na kufru. V rámci tuningu lze automobil změnit k nepoznání. Hlavně nyní je to veliký trend, lidé dnes chtějí být jedineční a odlišní. Nabízí se proto otázka, kde se fenomén zvaný „tuning“ vlastně vzal.
Dnes je tuning zažitý termín hlavně v automobilovém světě, ale stejně jako všechno na světě – i tuning má někde svůj počátek. Nabízí se otázka, kde se tedy tuning vzal?
Vše začalo pravděpodobně v sedmdesátých letech
V České republice se fenomén zvaný „tuning“ objevil pravděpodobně v sedmdesátých letech minulého století. Tehdy byl automobilový trh značně omezený, na silnicích se neobjevovalo mnoho vozidel. Lidé toužili po vlastních vozech, zároveň však chtěli mít auto jiné než ostatní. A tak začali své vozy měnit a zdokonalovat. Nejdříve to byly šachovnicové samolepky, které zlepšovaly vozy, poté to byly samolepky v podobě liščích ocasů.
Později, konkrétně v osmdesátých letech minulého století, se začal tuning rozšiřovat a rozvíjet. Vznikala řada kutilských a vizuálních doplňků. Najednou šlo přidat ventilátor, díky kterému motor lépe táhnul. Rozšířily se také kožešinové potahy na volantu.
Pak přišla sametová revoluce
Následovala sametová revoluce, po které se situace na českém automobilovém trhu rapidně změnila. Najednou automobily nebyly nedostatkovým zbožím, lidé však přesto toužili mít vůz, který nikdo jiný mít nebude. I když na automobilový trh přibývalo velké množství vozidel, lidé stejně začali ze svých vozů tvořit auta, která se podobala hlavním rychlým čtyřkolým hrdinům z filmových trháků, jež do kin vstupovaly ve velkém.