Ken Block si pohrál s „ošklivým“ Mustangem a vytvořil nové monstrum

Někteří neznalci by si mohli myslet, že v době celosvětové pandemie přestane Ken Block a série Gymkhana působit a upravovat auta. Ale to jste na obrovském omylu, protože právě nyní představil šílený Američan ještě šílenější vehikl pro XI. díl série Gymkhana.

Jediné, po čem Ken touží, je tuna spálených pneumatik a oblak bílého kouře. Dámy a pánové, představujeme vám nový speciál jménem Hoonifox!

Dostáváme se k poněkud kontroverzní části ohledně vzniku vozu Hoonifox. Jeho základem je totiž Ford Mustang třetí generace vyráběný v letech 1979 až 1993. Pro některé je to nejenom nejhorší, ale také nejošklivější Mustang všech dob. Ken Block ale nebere příliš ohled na druhé, protože si jednoduše dělá, co chce. Pro sebe a své drifterské kamarády a žáky tedy novodobé Frankensteinovo monstrum.

Na kompromisy nebylo místo

Když natáčíte už jedenáctý díl nejoblíbenější drifterské série na světě, tak prostě nemůžete dělat kompromisy. Stejně jako předcházející vehikly, tak i Hoonifox má nesmyslně vysoký výkon a muší váhu. Na tom by asi nebylo nic tak zajímavého, kdyby upravený Mustang nevypadal právě takhle. Při prvním pohledu na něj se vám musí hrůzou zježit chlupy na zádech!

Bezpečnostní rám je z vozu specifikace WRC a výfukový systém pro změnu ze série IMSA. Výfuk je asi přehnané označení, protože z karoserie spíš vyčnívá obrovská roura. Sání motoru pak připomíná tlamu dinosaura, takže máte pocit, že vás auto chce prostě sežrat. Nemůžeme zapomenout ani na decentní zadní křídlo. Spíše, než cokoliv jiného připomíná u-rampu, ale na autě vypadá skvěle!

Jaké tajemství se skrývá pod kapotou?

Drobečka Hoonifox samozřejmě nepohání dýchavičný tříválec s prťavým objemem, ale hodně tučný agregát. Bohužel musíme přiznat, že auto v současnosti existuje pouze v hodně detailních 3D nákresech, takže otázka pohonu a motoru není ještě zcela dořešena. I tak ale můžeme spekulovat o hodně šťavnatých agregátech hodících se pod kapotu Hoonifox. Chtěli byste raději V6 EcoBoost nebo Mach E s výkonem 1400 elektrických koní? Elektrická Gymkhana by rozhodně nebyla špatná.

Pohon všech kol z rally speciálu

V průběhu let posunul Ken Block vehikly Gymkhana o pořádný kus. Proto přichází na přetřes i otázka pohonu všech kol. Ten by měl nově vycházet z rally speciálu, protože všechny sériové systémy jsou jednoduše nevyhovující. Ano, i slavné Quattro od Audi nebylo pro Kena Blocka dost dobré. Pohon na všechna 4 kola navíc neznamená, že neuvidíme dost kouře a že bude jízda nudná.

Hoonifox (zdroj foto: HOONIGAN RACING)
Hoonifox (zdroj foto: HOONIGAN RACING)
Hoonifox (zdroj foto: HOONIGAN RACING)

Už teď je jasné, že jednoho krásného dne se kdesi po světě bude prohánět Frankensteinovo monstrum Hoonifox s Kenem Blockem za volantem. XI Gymkhana se nám určitě bude líbit! A jak se na novou drifterskou jízdu těšíte vy?

Autor: Martin Liška
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu