Ken Block je ve světě automobilů známý jako precizní řidič, který se svými vozy dokáže projíždět nevídaně složitými tratěmi, přičemž mu vše vychází na milimetr přesně. Své bláznivé jízdy nazývá Gymkhanami, ovšem minulý podzim přišel s novým formátem jménem Climbkhana, ve kterém zdolává Tianmen Mountain v nadupaném trucku.
Natáčení Climbkhany
Hoonitruck, jak je vůz nazývá disponuje silou 914 koní, což mu umožňuje zdolávat příkré silnice táhnoucí se k vrcholu. Většina lidí zná výsledky Blockových jízd, přemýšleli jste ale někdy nad tím, jak vypadá zákulisí natáčení jedné z nich?
Přesně to nyní přináší dokument nazvaný The Climbkhana Files, který dokumentuje, co vše je potřeba k tomu, aby bylo možné takové video vůbec natočit.
Silnice na vrchol se táhne v délce 6,7 kilometrů a celkem skýtá 99 zatáček, ve kterých dělí od kol vozů a prudkého srázu dolů jen jedna malá bariéra. Celá trať je natolik náročná, že je ve videu na Blockovi vidět značná nervozita, což je u tohoto jezdce poměrně neobvyklé.
Nečekané problémy
První díl nám představuje samotný projekt a osoby, které za ním stojí, a dáme si ochutnávku tratě, která je skutečně neuvěřitelná a zcela jedinečná. Ve druhém díle se toho dozvídáme již trochu více. Vidíme především přípravy vozu před zahájením jízdy.
A můžeme také konečně nahlédnout pod pokličku samotné produkce, tedy práci celého týmu, který se na natáčení podílí, a nutno říci, že osob se na projektu podílí celá řada. Zároveň zde vidíme problémy, se kterými si musí štáb poradit. Úzká silnička sice vypadá krásně, ovšem malý prostor je problematicky z důvodu umístění natáčecí techniky a pohybu dronů.
Nepřehlédněte: Ken Block si pohrál s „ošklivým“ Mustangem a vytvořil nové monstrum.
Trochu překvapivě je problém také jazyková bariéra, jelikož natáčení probíhá v Číně a místním turistům i zaměstnancům je občas těžké vysvětli co se právě děje, a proč musí na chvilku přestat s tím co právě dělají. Viz například muž v pandím obleku, okolo kterého se Block prožene v neuvěřitelné blízkosti.