Klimatizace je dnes zcela běžnou součástí inventáře většiny nových vozů. Mohlo by se zdát, že její instalace do automobilu je stejně jednoduchá, jak instalace sedadel, či zpětných zrcátek. Jenže není tomu tak.
AC/AC
Stejně jako sedadla, musí i klimatizace přesně odpovídat povaze vozidla a rozumět si se všemi jeho funkcemi. Své o tom ví i Julie Lemke, designérka klimatizačních řešení vozů Bugatti. Tato dáma se nyní rozhodla fanouškům více přiblížit problematiku začleňování klimatizace do vozů jako je Chiron či Veyron.
Bugatti této problematice věnovalo dokonce celo zprávu, ve které se představuje právě Julie Lemke, která se své práci věnuje od roku 2013 a pro Bugatti pracuje přes čtyři roky. Lemke zde vysvětluje, že jednou z největších výzev při instalaci takového systému je skutečnost, že každému člověku je nejpříjemnější trochu jiná teplota. Je navíc zapotřebí, aby klimatizace fungovala bez hluku a co nejrychleji. Tedy aby vytvářela co nejpříjemnější prostředí tak, aniž by to cestující vůbec zaznamenali.
Chladící alchymie
Další důležitou překážkou je rychlost, ve které jsou modely od Bugatti doslova přeborníky. Proto je zde systém klimatizace trochu jiná než u konvenčních vozů. Navíc do těchto vozů praží sluníčko díky menšímu sklonu daleko více než u těchto vozů, takže je vůz v letních měsících vyhříván s daleko větší intenzitou. A nesmíme zapomínat ani na populární Sky View střechy, které tomuto problému jen přidávají.
Nepřehlédněte: Nestačí vám sériové Bugatti Chiron? Mansory nabízí luxusní karbonovou přestavbu.
To je důvod, proč jsou do vozů instalovány kompresory o výkonu 13 koňských sil, které bohatě stačí k ochlazení celého standardního bytu v Evropě o rozloze 80 čtverečních metrů. Pokud vás zajímají i další detaily ohledně klimatizace těchto neuvěřitelných vozů, určitě zavítejte na stránky výrobce, kde se dozvíte více.