Koncept elektrického Volkswagenu T1 od společnosti eClassics spojuje klasiku s moderním přístupem

Volkswagen jde přímou cestou elektrifikace. V nejbližších letech se můžeme těšit na plně elektrický mikrobus, nyní známý pod jménem I. D. Buzz. Ještě před Volkswagenem se do elektrifikace „Téček“ pustila malá firma, která bude elektrifikovat první tři generace T1, T2 a T3. Pojďme se jim společně podívat na baterky.

Jaký bude výkon tohoto konceptu?

Koncepční vozidlo se může pochlubit výkonem 82 koní, který je dodáván s malým elektrickým motorem. Ten nahrazuje původní čtyřválec, jenž byl v některých situacích poněkud dýchavičný. Posílení se dočkal i točivý moment, který je oproti starému benzínovému motoru více než dvojnásobný. V autě se nachází i akumulátor s kapacitou 45 kWh. Maximální rychlost se tak zvýšila až na 80 km/h.

Muselo dojít k velkým koncepčním změnám

Pochopitelně nemůžete vzít přes 50 let starou koncepci podvozku a nacpat do něj těžké baterie včetně elektromotoru. Proto se musela firma vyrábějící mikrobus E-Bulli uchýlit ke změnám v podvozkové části. Elektrický T1 tak dostal víceprvkovou přední i zadní nápravu včetně výškově nastavitelných vzpěr. Nesmí chybět ani účinnější kotoučové brzdy.

Volkswagen T1 od společnosti eClassics (zdroj foto: eClassics)

Jak vypadá interiér elektrického T1?

Kromě pohonu a podvozku se změn dočkal i interiér. Oranžovo-bílý design v sobě kombinuje nové i staré osvědčené prvky. Palubní desce dominuje analogový rychloměr, ale vedle něj je digitální ukazatel zobrazující dojezd a také kapacitu baterií. Tyto klíčové parametry si ale můžete zkontrolovat i za pomoci smartphone aplikace. Panoramatická střech a podlaha z masivního dřeva dolaďují celý estetický dojem.

Elektrická verze Volkswagenu Transporter první generace se určitě povedla. Je hezké, že existuje snaha o elektrifikaci klasických vozů, aniž by ale byla změněna jejich koncepce nebo design.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT