Který vůz se může pyšnit titulem Evropské auto roku 2020? Výsledek této prestižní ankety vás možná překvapí

Nejprve musíme uznat, že se letos k hodnocení sešly opravdu výjimečné a exkluzivní vozy. Mimo jiné to byla například Tesla Model 3 nebo elektrické Porsche Taycan. Možná si budete říkat, že v konkurenci takto prestižních a luxusních vozů nebudou mít obyčejná auta žádnou šanci. To je však kouzlo anket o auto roku, protože je může vyhrát prakticky kterýkoliv model jakékoliv značky.

Které auto se stalo Evropským autem roku?

Velmi překvapivě se vítězem této prestižní ankety stal Peugeot 208, který na druhé a třetí místo odsunul již zmiňovanou Teslu Model 3 a Porsche Taycan. Cenu uděluje evropské sdružení novinářů, ve kterém se nachází redaktoři těch nejvýznamnějších automobilových magazínů. Paradoxem ovšem je, že byl titul Evropského auta roku 2020 udělen v Ženevě i přesto, že se tamější autosalon letos vůbec nekoná.

Jak se na ocenění tvářili šéfové automobilky?

Nedala se očekávat jiná než radostná reakce. Generální ředitel společnosti Peugeot Jean-Phillipe Imperato sice nemohl cenu osobně převzít, ale na dálku pogratuloval všem zúčastněným a ocenil také úsilí odborné poroty. Potvrdil také, že si všichni zaměstnanci automobilky cení toho, že byla jejich práce oceněna titulem Evropské auto roku 2020. Dá se očekávat, že to všechny pracovníky nakopne a Peugeot bude představovat jeden kvalitní vůz za druhým.

Jak probíhá hodnocení?

Jak již bylo řečeno, porota je složena z 60 členů pocházejících z 23 evropských zemích. Každý novinář má k dispozici 25 bodů, které musí rozdělit mezi nejméně 5 různých automobilů. Jednomu autu však může udělit maximálně 10 bodů. Všichni jsou po ukončení hodnocení samozřejmě zvědaví, pro koho se konkrétní novináři rozhodli. Například žurnalisté z Velké Británie dali většinu svých hlasů právě Porsche Taycan nebo Tesle Model 3.

Peugeot 208 získal celkem 281 bodů, což suverénně stačilo na vítězství. Opět se ukázalo, že Evropským autem roku se může stát i rodinný hatchback, který dokáže porazit i elektrické sporťáky za několik milionů korun.

Autor: Karel Mareš
zavřít reklamu