Lamborghini Huracan STO se oficiálně představil

Když Lamborghini představilo svůj upravený Huracan s přídomkem Performante, jen málo koho by napadlo, že to není poslední nadupaná úprava již tak extrémního modelu. Ovšem stalo se a fáma, že Lamborghini pracuje na verzi Super Trofeo Omologata, která kolovala již na jaře se potvrdila.

Nový a lepší

Jak název napovídá, jedná se v podstatě o silniční verzí závodního automobilu Squadra Corse, která je založená na stroji V10 a jedná se o přímého nástupce Huracan Performante. To znamená ještě vyšší postavené než verze EVO a pohon zadních kol.

STO by se mohlo zdát jen jako jeho pouhý silniční derivát, ovšem objevuje se zde celá řada upgradů, které super auto Lamborghini mění ve špičkovou zbraň určenou na okruhy, přičemž je legální s ní jezdit i po silnicích. Váha vozu je o 43 kilogramů menší a to díky použití značného množství uhlíkových vláken, které tvoří více než 75 % karoserie.

Foto: Lamborghini

O 20 % je lehčí i čelní sklo a změna proběhla i u dvacetipalcových hořčíkových kol, které dostaly pneumatiky Bridgestone určených na silniční asfalt. Celková hmotnost vozu dosahuje pouhých 1 339 kilogramů, což je přibližně stejně jako klasický kompaktní evropský osobní automobil vybavený tříválcem.

Astronomická čísla

Některé úpravy mají aerodynamický charakter. Jedná se o blatníky, kapotu, i zadní nárazník. Vše bylo integrováno do jediného prvku, takže jakýkoliv ťukanec se tu pekelně prodraží. Celková aerodynamická účinnost vozu je 37 % a má o 57 % více přítlaku oproti Huracan Perfromento.

Foto: Lamborghini

Výkon zůstává nezměněn. 5,2litrový motor V10 dává výkon 630 koňských sil. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h jsou potřeba tři sekundy a za devět sekund se vůz dostane na 200 km/h. Maximální rychlost činí 310 kilometrů.

Co se ceny týče, je astronomická. Lamborghini chce za svou specialitku přes sedm milionů korun. Dodávky zákazníkům by měly začít během příštího roku.

Zdroj: Lamborghini

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT