Legendární BMW Z4 se pravděpodobně nedočká nástupce

bmw-z4-se-pravdepodobne-nedocka-nastupce/" layout="button_count" size="large" data-payload="" button-position="content_start" style="--primary-color:#111111;--background-color:#ffffff;--hover-color:#888888;--count-color:#888888;--active-color:#de0000">

Roadster značky BMW se sotva usadil na trhu a automobilka již ho chce stahovat pryč. Důvody, které ji vedou k takovému rozhodnutí, mohou nezasvěcenému člověku připadat nesmyslné. Jde však o rozhodnutí vedení automobilky, a proto jej musí všichni respektovat. Bavorská automobilka nezaznamenala v posledních letech finanční ztráty, ale přesto nechce své náklady ještě zvyšovat.

Jaké vůbec BMW Z4 bylo?

BMW se tímto modelem chtělo vrátit zpět ke kořenům, takže stvořilo opravdu plnokrevný sportovní kabriolet. Vůz se vrátil k plátěné skládací střeše a kabinu mám posunutou dopředu, takže se může pochlubit vyváženějšími proporcemi a elegantnějším designem. BMW Z4 je sportovec tělem i duší, tudíž si jej budete nejvíce užívat na okrskách. Můžete hodně tlačit na pilu a snadno dostanete vůz na limit. V zatáčkách je velice dobře ovladatelné, stejně tak na brzdách. Stačí pouze pevně držet volant a užívat si klikaté okrskové silnice.

Jaká je finanční situace BMW?

Za rok 2018 a první kvartál roku 2019 se zdá být zisk naprosto v pořádku, a proto by se údajné snižování nákladů zdálo být nelogické. Nicméně oproti dřívějším hospodářským výsledkům jsou přeci jen o nějaký milion slabší. Pokles na burzovním trhu zaznamenaly i akcie automobilky, jejichž hodnota se v roce 2015 pohybovala na hranici 122 euro, zatímco v roce loňském byla jejich cena pouhých 65 euro. Jde tedy o brutální pokles skoro padesáti procent. Vedení automobilky se proto rozhodlo do roku 2022 snížit náklady o 13 miliard euro.

Co tento problém znamená pro veřejnost?

V praxi bude tato úspora znamenat vyřazení a zastavení výroby neperspektivních okrajových modelů, ke kterým se bohužel BMW Z4 řadí. Dvoumístný sporťák se základní cenovkou jen kousek nad magickou milionovou hranicí se dá v této kategorii přiřadit k těm levnějším, ovšem automobilka z něj nemá takové zisky, jaké byly vykalkulovány. Úspory se nebudou týkat pouze zmíněného kabrioletu, ale škrty v rozpočty zaznamená také vývoj motorových jednotek. Svých nástupců by se nemusely dočkat ani modely řady 7 a 8. Stejný osud může potkat také kabriolet řady 2.

Vývoj půjde jiným směrem

S ohledem na vývoj nových trendů a modelů bavorské automobilky tak můžeme očekávat investice spíše do hybridních nebo čistě elektrických modelů. Stále silnější je také móda crossoverů a SUV vozů, které budou jisto jistě těžit z konce sportovního kabrioletu Z4. Prodejní výsledky jsou totiž za poslední roky velice neuspokojivé, a to i přes fakt, že se vůbec nejedná o špatný automobil. Daleko pravděpodobněji se tak dočkáme elektrického SUV nebo nástupce špičkového hybridu i8, který před pár lety naprosto uchvátil automobilový svět.

Budoucnost BMW Z4 je ve hvězdách, nezbývá nám nic jiného než čekat. Bude zajímavou celou situaci sledovat. Je pouze škoda, že se tento špičkový automobil nedočká svého nástupce.

bmw-z4-se-pravdepodobne-nedocka-nastupce/" layout="button_count" size="large" data-payload="" button-position="content_end" style="--primary-color:#111111;--background-color:#ffffff;--hover-color:#888888;--count-color:#888888;--active-color:#de0000">
Autor: Martin Liška
zavřít reklamu