Po modelech Renault 5 a 4 se francouzská automobilka opět vydá cestou návratu velkých klasik, a to v podobě vozu Twingo, který sklidil velký úspěch v 90. letech. Nová generace se kromě konkurenceschopné ceny bude moci spolehnout na nejmodernější baterie, které umožní spotřebu v řádu 10 kWh na 100 km.
Proč je Renault Twingo dodnes oblíbené?
V pestré tapiserii evropské automobilové historie existují modely, které vynikají jako ikony své doby. Renault Twingo první generace, malý a svérázný vůz, je jedním z takových skvostů, který vyvolává pocit nostalgie a obdivu.
Tento inovativní vůz, uvedený na trh v roce 1993, nabídl nový pohled na městskou mobilitu a v mnoha ohledech se vymykal konvencím. Díky svému výraznému designu, který se vyznačoval hravým vzhledem, byl na ulicích okamžitě rozpoznatelný. Netradiční uspořádání interiéru ukazovalo snahu Renaultu o inovace a přehodnocení tradičních automobilových norem.
Model měl velký vliv na městskou mobilitu obecně. Vytvořil precedens pro koncepci městského vozu, který klade důraz na snadnou ovladatelnost a praktičnost pro přeplněné městské prostředí. Jeho úspěch připravil půdu pro podobné modely dalších výrobců a ovlivnil design a filozofii budoucích malých vozů.
První generace Renaultu Twingo
Prodej modelu byl zahájen v dubnu 1993 s jediným stupněm výbavy a pouze čtyřmi barvami exteriéru. Renault prezentoval Twingo jako kompaktní městský vůz, zaměřený na základní segment trhu. Byl to odklon od typické nabídky značky Renault, která v té době zahrnovala konvenčnější sedany a hatchbacky. Twingo bylo navrženo tak, aby nabídlo cenově dostupnou alternativu bez příkras pro městské řidiče, kteří toužili po praktičnosti.
Možnosti pohonných jednotek byly skromné, ale dokonale vyhovovaly městskému určení. V prvních letech výroby se Twingo první generace dodávalo s řadou motorů s malým objemem, včetně jednotek o objemu 1,2 litru a 1,0 litru. Tyto motory poskytovaly dostatečný výkon pro jízdu ve městě a zároveň působivou spotřebu paliva.
Původní Renault Twingo si rychle získal oblibu v celé Evropě. Pro automobilku se stal nečekaným obchodním úspěchem. V letech 1993 až 2007 bylo prodáno 2,4 milionu vozů, přibližně polovina těchto vozů byla dodána zákazníkům ve Francii, většina ostatních prodejů připadala na Německo a Itálii. V roce 2007 následoval model druhé generace a o sedm let později bylo uvedeno na trh poslední Twingo.
Povědomý vzhled i nejnovější technologie
Při pohledu na estetiku konceptu, který předjímá novou sériovou verzi Renaultu Twingo očekávanou v roce 2026, jsou patrné hravé oblé tvary připomínající první generaci legendárního vozu. Charakteristické jsou půlkruhové přední světlomety rozdělené na dva různé světelné prvky, zatímco zcela nové jsou zadní dveře otevírané proti větru, první generace byla třídveřová.
Nové Twingo bude zároveň prvním elektromobilem francouzské společnosti, který bude vybaven funkcí V2G (vehicle-to-grid), což je technologie umožňující vracet energii do sítě, když se vůz nepoužívá.
Zdroj: infomotori.com, carbuzz.com