Některé automobily jsou neuvěřitelně sexy, na jiné je zase velký spoleh po technické stránce a některé poskytují majiteli neuvěřitelné jízdní výkony. Všechny tyto faktory mohou dohromady dávat alchymistický recept na štěstí, které vůz svému majiteli přináší.
Stupnice štěstí
Společnost JD Power pracuje hned s 37 různými faktory, pomocí kterých tvoří studii nazvanou APEAL. Jedná se o studii, která hledá metriku přitažlivosti každého vozu a množství štěstí, které přináší svému majitele. A letos se stala vůbec nejpřitažlivější ze všech Tesla.
„Studie APEAL měří emocionální připoutání majitelů k jejich novému vozidlu a v oblastech, ve kterých toto vozidlo nemusí poskytovat všechny pozitivní zážitky, ve které majitelé doufali,“ vysvětluje Dave Sargent, viceprezident pro automobilovou kvalitu JD Power. „Pochopení této problematiky je pro výrobce automobilů stejně cenné, jako poznání problémů s kvalitou a přijetí nových technologií ze strany majitelů. Cílem automobilek je potěšit zákazníky ve všech těchto dimenzích. A někteří jsou v tom lepší než ostatní.“
Body, body, body
Na základě všech udělovaných bodů se může výrobce se svým vozem dostat až na stupnici jednoho tisíce bodu. Výrobci jsou seřazení do různých kategorií, ovšem celková škála zůstává stejná, takže lze mezi sebou porovnávat skutečně všechny vozy.
Například Porsche si nejlépe získalo na 881bodů, Lincoln 876, Cadillas 874, Dodge 872 a Ram 871. Porsche Lincoln a Cadilas jsou zařazeny do kategorie premium, zatímco Dodge a Ram do kategorie masový trh.
Nepřehlédněte: Tesla a její utajený projekt Palladium.
Ten nejlepší, tedy Tesla získala 896 bodů a tím předčila i Porsche. Výsledek ovšem není tak skvělý, jelikož Tesla nedala JD Power povolení vést rozhovory s 15 státech, Výsledky tedy pocházejí z 35 ostatních států. Z důvodu, že toto číslo však není úplné, je výsledek Tesly neoficiální.