Když v roce 2013 Mercedes nabídnul značce Aston Martin motory AMG V8, jen málo koho napadlo, že se jedná o začátek partnerství, které nakonec vyústí v podíl Mercedesu v Astonu. Tento podíl byl vykoupen možností přístupu britské značky k tomu nejlepšímu co doposud Mercedes vyvinul na poli hybridních a elektrických systémů.
Staronové partnerství
Mercedes a Aston Martin však mají mnoho společného. Když z funkce generálního ředitel odešel Andy Palmer, na jeho místo nastoupil bývalý generální ředitel Mercedes-AMG Tobias Moers, zároveň si pro sebe nedávno ukořistil kus podílu automobilky také člověk z Formule 1 Lawrence Stroll.
Původně byl Mercedes pouze 2,6% podílníkem v Astonu. Díky nově vydaným akciím se však podíl rozrostl na 20 %. Prozatím se vše týká pouze technické aliance a neexistují žádné další jiné plány na zvyšování podílu v Astonu.
„Se společností Aston Martin již máme úspěšné technologické partnerství, které přineslo prospěch oběma společnostem,“ uvedl Wolf-Dieter Kurz, vedoucí produktové strategie automobilů Mercedes-Benz a dodává. „Díky tomuto novému rozšíření našeho partnerství budeme moci společnosti Aston Martin poskytnout přístup k novým špičkovým technologiím a komponentům, včetně hybridních a elektrických pohonných systémů nové generace.“
Postupné uvolňování podílu
Celý podíl však Mercedes ještě v kapse nemá. K dosažení maximálního dohodnutého podílu ve výši 20% bude potřeba celková částka 373 milionu dolarů. Akcie budou ve prospěch Mercedesu emitovány do roku 2023, v několika jednotlivých tranších, které budou vázány na vydávání technologických balíčků. V praxi si to můžeme představit jako vyloženě barterový obchod, kdy za technologie dostane Mercedes své akcie.
Další detaily o celé dohodě jsou však bohužel už jen kusé a není proto jasné, jaké technologie a do jakých vozů by chtěl Aston Martin použít.
Zdroj: Mercedes