Zatímco ve Formuli 1 se Mercedesu více než daří všechny ostatní soupeře nechávat za svými zády, v závodě jménem autonomní technologie už tak úspěšný není. Jednoduše by se dalo říci že vozidla Mercedesu, na jejichž sedadle nikdo nebude sedět, jen tak neuvidíme.
I přes pozitivní start je tu nečekaná zpráva
Mercedes totiž uvedl, že se nehodlá nijak výrazněji účastnit závodů konaných v oblasti autonomního řízení. Jeho cílovou čarou je dosažení technologií které by dokázaly zprostředkovat naprosto bezpečnou autonomii páté úrovně, tedy takovou, během které se dokáže vůz pohybovat zcela sám a vůbec k tomu nepotřebuje dohled člověka.
To je věc, kterou již několik let testuje Waimo, které nedávno podepsalo kontrakt s Daimlerem a svou technologii bude testovat na jeho tahačích. Mercedes měl pak sám vyvíjet své vlastní autonomní technologie a dokonce i představil i autonomní autobus, který bych zcela ve vlastní režii schopen ujet 20 kilometrů dlouhou trasu bez živé duše za volantem. Díky tomu byl Mercedes považován za jednoho z průkopníků v autonomních technologiích.
Mercedes to na poli autonomie balí
Ovšem jak se zdá, to je nyní minulostí. Společnost uvedla, že se chce vzdálit autonomním strategiím a najet na novou obchodní strategii pro celou značku. Z pohledu automobilky není autonomie prozatím ziskové podnikání. Proto je pro automobilku nyní k tržbám přinést také co možná nejvyšší zisk, aby byli investoři spokojeni.
V souladu s tím byly sníženy investice do výzkumu a vývoje v oblasti autonomní mobility. Rovněž byl ukončen dříve oznámený projekt na kterém se Mercedes podílel s BMW, který si kladl za cíl vytvořit vůz s vlastním pohonem. Ukončení mělo být podle dostupným informací výsledkem vzájemné dohody obou německých společností.
Zdroj: Mercedes