Mimořádně vzácný Aston, který je všem pro smích

Vlastnit Aston Martin s omezenou produkcí, to je sen celé řady automobilových nadšenců, který se však zhmotní v realitu jen málo komu. Vozy této britské značky jdou drahé a nepraktické, což z něj dělá kup, ke kterému se odhodlá jen hrstka osob.

Nejmenší Aston

Pak je tu ale jeden model, který zákazníkům nabízí kvalitu, manuální převodovku a omezenou sériovou výrobu, po které zákazníci touží a jehož cena není tak šílená. Řeč je o modelu Cygnet.

Když začátkem roku 2010 začala Evropská unie nařizovat výrobcům automobilů nové podmínky spotřeby paliva a emitace emisí, pro většinu klasických automobilek se nejednalo o žádný problém. Většina z nich měla úspornější vozy ve výrobě. Aston Martin však nikoliv. Aby se Aston vyhnul vysokým pokutám, spojil se s Toyotou a začal vyrábět model Aston Martin Gygner, tedy rebrandovaný model iQ od Toyoty.

Foto: Aston

Aston plánoval vyrábět 4 tisíce kusů ročně, ovšem po dvou letech prodal pouhých 300 kusů. O vůz nebyl moc zájem a stal se terčem mnoha automobilových vtipů.

Dnes se ovšem jedná o velice žádaný automobil, který je jedním dílkem historie značky Aston Martin. Někteří dokonce Cygnet označují za budoucí klasiku, která bude stejně drahá, jako ty nejraritnější sportovní vozy značky.

Vysmívaný poklad

Tomu nahrává fakt, že vůz pochází z velmi nízké produkce a díky svému designu je okamžitě identifikovatelný. Na trhu se jich již dnes mnoho volných neobjevuje. Navíc který Aston Martin se tak snadno parkuje jako tento model?

Foto: Aston

Pokud tedy máte pár finančních prostředků navíc a někdy uvidíte nabídku Cygneta, rozhodně neváhejte. Ještě stále se jedná o malý poklad, který na odhalení svého pravého potenciálu teprve čeká, a je jedno, že z něj všem cukají koutky u úst.

Zdroj: Aston

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT