Za několik posledních let se vybavení automobilů poměrně výrazně změnilo. Automobilky totiž velmi sofistikovaně využívají nejrůznějších technických vymožeností, které s sebou naše moderní doba přináší. Mnoho z nich dělá jízdu nejen příjemnější a jednodušší, ale také bezpečnější. Poslední dobou se někdy dokonce zdá, jakoby se automobilky předháněly v tom, která přijde s novým vozem, který bude z hlediska bezpečnosti a vybavenosti co nejnabitější.
Asistent pomůže téměř se vším
Mnohé nové vozy jsou přeplněné nejrůznějšími asistenty, které usnadňují obsluhu automobilu v mnoha rozmanitých situacích, ve kterých se v minulosti řidiči museli spolehnout jen sami na sebe, případně na pomoc spolujezdce. Typickým příkladem jsou asistenční systémy, které zabraňují kolizím například při couvání. Většina těchto asistentů nejen řidiče na riziko srážky s jiným vozem či překážkou upozorní, ale zároveň současně aktivuje brzdy. Kromě couvání je díky asistentům bezpečnější rovněž vystupování z vozu. To oceňují zejména rodiče malých dětí, které mají tendenci ihned po zastavení auta z vozu vyběhnout. Pokud asistent vyhodnotí, že automobil, který se k nám zezadu blíží, je příliš blízko, uzamkne dveře. Dalším příkladem moderní techniky, která ovládání vozu velmi usnadňuje, je parkovací asistent, který sám auto zaparkuje do vámi zvoleného prostoru.
Problém mrtvého úhlu vyřešen
Další z problémů, na který nás dříve v autoškole často upozorňovali, je tak zvaný mrtvý úhel. Tedy prostor, který při jízdě řidič není schopen ze svého místa vidět ani za použití zrcátek. Pro dnešní moderní automobily ale tento problém již často žádné nebezpečí nepředstavuje. Díky soustavě nejrůznějších senzorů a kamer, kterými jsou moderní vozy vybaveny, je totiž řidič informován i o tom, co se odehrává v jeho mrtvém úhlu. Tak zvaný Blind-spot View Monitor řidiče před případnou nebezpečnou situací varuje a zároveň mu prostřednictví kamer na přístrojové desce přesně zobrazí pohled na vozidlo, které se v mrtvém úhlu, ať již na levé či pravé straně, nachází. Kamery a následné zobrazení jejich obrazu na přístrojové desce zlepšuje bezpečnost i při dalších manévrech, jako je například přejíždění z pruhu do pruhu. To řidiči oceňují zejména na dálnici a při jízdě za zhoršených světelných podmínek, kdy mlha, déšť či sníh neumožňují dobrý výhled.
Zdroj: autocar.co.uk