Pohonná jednotka Ferrari byla v sezóně 2019 doménou rudých vozů z Maranella. Díky opravdu silnému motoru nedaly na rychlých tratích soupeřům prakticky šanci, což se potvrzovalo zejména na rovinkách a kvalifikacích. Letošní předsezónní testy však naznačují, že Ferrari přeci jen nějaké koně ze svého motoru ztratilo. Nebo se jenom soupeři stali konkurenceschopnějšími a dotáhli se?
Jaká je výkonnost vozu SF1000?
Od letošního monopost SF1000 se očekává, že do Maranella přiveze vytoužený titul. Šéf týmu Mattia Binotto ale přiznal, že loňská výhoda plynoucí z vysoké maximální rychlosti a dobrého zrychlení je pryč. Může za to nejenom zmenšený výkon samotné pohonné jednotky, ale i vyšší nastavení přítlaku, aby bylo SF1000 rychlejší v zatáčkách.
Bude tedy Ferrari konkurenceschopné?
Protože se pravidla pro sezonu 2020 prakticky neliší od těch loňských, dá se očekávat, že bude rozložení sil velice podobné minulé sezóně. Nedá se ovšem přesně soudit, jak na tom který tým je, protože testování opravdu není určeno pro zjištění, zda jste rychlejší než konkurence. I paličaté Ferrari pochopilo, že se při testech musí primárně naučit zacházet s autem a s pneumatikami. Jezdci i Binotto potvrdili, že celý tým uplatnil jiný přístup, takže nezajížděl tak rychlé časy.
Byl motor Ferrari legální?
Určitě jste tu kauzu zaznamenali. Soupeři, tedy hlavně RedBull, si dlouhodobě stěžovali na legálnost pohonné jednotky Ferrari. Celá aféra skončila domluvou mezi FIA a týmem, což vyvolalo ještě další kontroverze. Nehledejme v tom však skryté významy, protože už by to na celé problematice nic nezměnilo. I když samo Ferrari říká, že nejsou tak rychlí jako v minulém roce, data a soupeři tvrdí pravý opak.
Zda bude motor Ferrari znovu nejsilnější ve startovním poli, zjistíme za pár dní v Melbourne, kde se jede první závod letošní sezóny. Až tady budeme moci porovnat reálné výkonnosti jednotlivých monopostů, takže se máme na co těšit. Tak snad ho pořadatelé také nezruší.