Pokud je na světě nějaké opravdu lukrativní zaměstnání, pak je to ředitelování jedné z největších automobilek světa. Své o tom generální ředitelka General Motors, Mary Barra, která si měla v minulém roce přijít na vůbec největší odměnu mezi velkými šéfy amerických automobilek.
Práce za všechny peníze
Ředitelka GM si vydělala 23,7 milionu dolarů. Její základní plat činí 2 miliony dolarů. Mimo to však měla dostat také prémie a další odměny ve výši 16,9 milionu dolarů. Touto částkou výrazně utíká od dalšího ředitele velké americké automobilky, kterým je Mike Manley generální ředitel společnosti Fiat Chyrysler Automobiles. Před fúzí s PSA si vydělal 14,2 milionu dolarů.
Ford změnil generálního ředitele v říjnu roku 2020. Jeho předchozí šéf Jim Hackett si měl za rok 2020 přijít na 16,7 milionů dolarů. Nastupující Jim Farley si pak v loňském roce přišel na 11,8 milionu dolarů.
Musk bez centu a přesto miliardář
Pokud se podíváme k Tesle, zde jsou ředitelské platy poněkud jiné, tedy lépe řečeno, nulové. Elon Muk nedostal v roce 2020 žádný plat. Nicméně se mu podařilo dosáhnout na šest z předem domluvených odměn, které si může vybírat s tím, jak se jeho automobilce daří. Tyto odměny mají podobu akcií společnosti, které si může kupovat za předem domluvenou sumu, která je podstatně nižší, než je jejich cena, se kterou se obchoduje na trhu.
Musk by prodejem svých akcií mohl podle odhadů vydělat 32 miliard dolarů. Dohoda má ovšem tu podmínku, že Musk musí akcie držet pět let, než je prodá.
Podstatně hůře je na tom šéf Ferrari. Louise Camilleri, ještě předtím než automobilku 10. prosince opustil, vydělal za celý rok přibližně 375 tisíc eur, přičemž 11 tisíc eur byly náklady na využívání firemních vozů.
Zdroj: Motor 1