Mýty o klasických autech lze slyšet ve všech oblastech automobilového průmyslu, ale jedním z nejčastějších terčů jsou klasická auta, potažmo veteráni. Pokud si totiž staré auto koupíte, najde se několik chytráků, kteří vám budou kritizovat vašeho plechového miláčka. Mohou za to právě mýty, jimž většina populace věří. Jsou pravdivé, nebo jde o naprosté nesmysly?
Veteráni rezaví více než nová auta
Rez je bohužel jedním z biologických procesů, který jako lidstvo nemůžeme příliš ovlivnit. Koroze totiž napadá jak staré veterány, tak i úplně nová auta. Automobilky se sice snaží o neustálé inovace v oblasti výroby, ale to neznamená, že by zbrusu nové vozy byly méně náchylné ke korozi. Pokud totiž věnujete svému veteránovi náležitou péči, bude vypadat o dost lépe než auto, které před pár týdny sjelo z výrobní linky.
Veteráni jsou špatní pro životní prostředí
Obecně mezi lidmi platí, že jsou veteráni pouze přítěží pro životní prostředí, protože mají extrémně vysoké hodnoty uhlíkových emisí. Tento mýtus má ovšem kořeny ve snaze automobilek prodat svoje nové vozy, takže se nebojí ukázat, že jsou starší vozy škodlivé pro životní prostředí. Celkový dopad na přírodu je tak přinejmenším diskutabilní. S veteránem totiž máte daleko nižší spotřebu paliva, a hlavně s ním nebudete jezdit každý den.
Vzácná auta jsou strašně drahá
Na tomto mýtu je trochu logiky, avšak nemusí platit u všech vozů. Vzácnost totiž nemusí jít ruku v ruce s vysokou cenou. Samozřejmě, že byste na trhu našli vzácná auta, za která zaplatíte několik desítek milionů korun českých, ale mnoho známých raritních vozů bylo masivně vyráběno. Cena totiž souvisí především se stavem konkrétního veterána. Čím lepší technický stav, tím je pochopitelně pro majitele cennější.
Mýty ohledně starých aut a veteránů jsou pihou na kráse v segmentu těchto nádherných vozů. Nyní už ale víte, že nemůžete věřit všemu, co vám náhodný kolemjdoucí nakuká.