Nejrychlejší, nejvýkonnější a také nejrychleji akcelerující model automobilky Lamborghini. To je nový model Sian, které je ovšem hybrid. Teď si možná budete říkat, že slova hybrid a rychlost nejdou dohromady, avšak italská automobilka vytvořila jedinečnou koncepci, o které si dovoluje tvrdit, že druhá taková na světě neexistuje.
Jakým agregátem je vůz osazen?
K radosti všech zůstal v útrobách vozu plnokrevný dvanáctiválec, který neodmyslitelně ke značce se vzpínajícím se býkem ve znaku patří. Motor je prakticky stejný jako v modelu Aventador SVJ však dostal vylepšené sací ventily z titanu, takže jeho výkon stoupl na ohromujících 780 koní. Agregát je pak spojený se 48voltovým elektromotorem s výkonem celých 34 koní.
Celkový výkon Lamborghini Sian činí masivních 804 koní. Pomocný elektromotor je integrovaný do převodovky, takže dokáže obstarat tak všední činnosti jako je couvání nebo parkování. S nimi se plnokrevný dvanáctiválec nově nemusí obtěžovat. Vůz tak doslova vystřelí na stovku za neuvěřitelných 2,8 sekundy a maximální rychlost by měla přesáhnout 350 km/h.
Jak nový Sian vypadá?
Výraz futuristicky zdaleka nevystihuje jeho moderní a dravý vzhled. Na druhou stranu, při bližším pohledu zjistíte, že je Sian stále inspirovaný jednotnými prvky automobilky, na nichž si zakládal už Marcello Gandini. Úhlopříčně zkosené přední linky, zadní světla ve tvaru šestihranu a zadní tunel mezi střechou a krytem motoru odkazují například na legendární Countach. Design jde však ruku v ruce s funkčností. Hluboké boční výstupy pomáhají zvyšovat přítlak, stejně jako decentní přední spojler. Čisté linie nenaruší v běžných rychlostech ani zadní spojler, který je integrovaný do zádi vozu. Vysune se až v určité rychlosti, kdy je opravdu potřeba.
Můžete si Sian pořídit?
Lamborghini Sian zůstane pro běžné lidi jakousi modlou, na kterou budou moci vzhlížet. I movitější klientela má ovšem smůlu, neboť je všech 63 exemplářů beznadějně vyprodaných. Sian je tedy limitovaná edice a zároveň jakási oslava nové hybridní éry v italské automobilce. Konstruktéři jako jedni z posledních bojují za záchranu plnotučných dvanáctiválců a odsuzují všudypřítomné snižování objemu a nástup přeplňování. Za to bychom jim měli vzdát hold, protože atmosférické velkoobjemové motory z těchto vozů jen tak nezmizí.
Sian bude hrdě pokračovat v tradici Countach a Diabla, která si mladí kluci kupovali na plakátech a snili o tom, že se v nich jednou projedou. Jde totiž o naprosto špičkový vůz, který v dnešní době nemá konkurenci, a to zejména díky svému výkonnému dvanáctiválcovému motoru.