Největší svolávačka od Volva. Neplánovaný výlet do servisu si musí udělat 2,2 milionu vozů

Volvo bylo vždy Mirkem Dušínem v oblasti bezpečnosti. Kdo vlastní Volvo, ten má jistotu, že jej automobil v nebezpečné situaci maximálně ochrání díky řadě unikátních technologií, u kterých drží značka prvenství. Od bočních airbagů, až po speciálně tvarovaná sedadla.

Hlavně bezpečně

K ochraně slouží i bezpečnostní prvek v podobě tříbodového pásu. Ten dnes používá v podstatě každý výrobce vozů, ale bylo to právě Volvo, kdo s ním v 50. letech přišel a patenty dal všem ostatním volně k dispozici.

I díky tomu automobilka odhaduje, že její vynález za svou 60 let trvající historii zachránil miliony životů po celém světě. Jenže nyní se pro ni staly pásy předmětem silného mrzení. Hned 2,2 milionu vozů po celém světě musí navštívit v rámci svolávací akce servis, z důvodu problematického ocelového lanka u bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Zdroj: Volvo

Kde je problém?

 Podle vyjádření Volva může ocelové lanko časem z důvodu opotřebení ztratit na svých vlastnostech a být poškozeno. To se však může stát jen za výjimečných okolností. Pokud se ale tak stane mohly by bezpečnostní pásy ztratit na svých funkcích.

Čtěte také: Nové Volvo XC40 Hybrid. Navazuje na tradici bezpečných rodinných vozů nebo nastoluje nový trend?

Prozatím však nebyla hlášena žádná nehoda, ve které by se tento nedostatek projevil. I přesto se Volvo rozhodlo že modely, ve kterých je tato vadná součástka nainstalovaná, raději svolá. Konkrétně se jedná o modely Volvo S60, S60L, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, XC70, S80 a S80L, vyrobené v letech 2006 až 2019.

Zdroj: Volvo

Volvo se o vše postará

Přibližně by se mělo jednat o 2,2 milionu problematických vozů, přičemž jen 412 tisíc kusů jezdí po domovském Švédsku. Majitelé vozu postižených vozů budou informování ze strany místního oficiálního zastoupení značky Volvo prostřednictvím pošty či e-mailů. Z nich se majitelé vozů dozvědí další postup v této pro Volvo prozatím největší svolávací akci v historii značky.

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu