Čínská automobilka Nio patří mezi zajímavé projekty s velkou budoucností. O tom svědčí i její nejnovější práce na extrémně hutné baterii s energetickou hustotou 360 Wh/kg. Ta bude dodávána do vozů v sadě o celkové kapacitě 150 kWh, která vozům propůjčí schopnost extrémního dojezdu.
Hustá baterie
V současné chvíli automobilka tuto baterii ještě nemá, nicméně by jí ráda představila a zákazníkům nabídla ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022, což je téměř za dva roky. Nejdříve Nio začalo pracovat se 70 kWh bateriemi v roce 2018. Následně představilo 84 kWh baterii o rok později a v minulém roce představilo baterii o kapacitě 100 kWh.
Zajímavé je, že vozy a jejich kapacita jsou upgradovatelné, takže je lze neustále vybavovat bateriemi s vyšší kapacitou. A to platí také pro 150 kWh baterie, které budou moci zájemci instalovat do každého ze svých modelů značky Nio. První generace modelu ES8 by tak měla díky této baterii být schopna dojezdu přes 730 km a nejnovější generace dokonce 850kilometrů.
Také v novince
Vůbec největších dojezdů by však měl být schopen model nejnovější model značky jménem ET7, který díky této baterii bude schopen ujet více než 1 tisíc kilometrů. Zpočátku však bude nabízen pouze s dostupnými 70 a 100 kWh bateriemi.
Nio tvrdí, že jeho solid-state baterie má až o polovinu vyšší hustotu, než jeho 100 kWh baterie. A to znamená daleko lepší výdrž samotné baterie i vyšší účinnost nabíjení. Podrobnější technické a výkonnostní specifikace však nebyly poskytnuty. Víme tak jen to, že novinka kombinuje technologii křemíkové katody s kompozitní anodou.
Celkově však celá věc zní nad míru dobře, a nyní již jen nezbývá nadále čekat a za dva roky si tuto technologii užít. Nio se totiž chystá na expanzi do Evropy, takže tato technologie bude dostupná i u nás.
Zdroje: Nio