Kladli jste si někdy otázku, proč jsou někdy vozy zakamuflované tak, jindy zase onak? Kamufláž je účinný prostředek, jak mohou automobilky testovat prototypové vozy přímo na silnici, aniž by je kdokoliv viděl. Tým společnosti Nissan, který má kamuflování automobilů v pracovní náplni nyní poskytl některé zajímavé informace o tom, co jejich řemeslo obnáší.
Tajemství pod fólií
Ukrytá modelu ještě před samotným odhalením je velmi důležité, protože na silnici vždy potkáte někoho, kdo vůz rád vyfotografuje. Proto se vozy balí do speciálních fólií, které mají za úkol opticky rozbít linie automobilu.
Inženýři z Nissanu prozradili, že vozy často převážejí i v uzavřených přívěsech, a dokonce existují i speciální kryty, kterými je přikrytý celý vůz, ale stále jej lze řídit. „Když odhalíme vozidlo, měla by to být velmi důležitá příležitost. Abychom neunikli vzrušení z odhalení, musíme udržovat auta vždy v přestrojení a pod rouškou tajemství,“ řekl o práci Mike Rosinski, manažer vývoje vozidel ve společnosti Nissan North America.
Tři kilometry fólie
Nissan prý ročně spotřebuje přibližně více než tři kilometry maskovací folie. Další materiálem, který je na vůz nanášen je například i páska, kterou se přelepí přesní světlomety, aby nebylo možné rozklíčovat jejich tvar, dále také další vrstvy na některé části vozu, aby se zcela změnil jejich tvar.
Zároveň se často odstraňují i jakékoliv emblémy na vozidlech a maskuje se také interiér vozu. Většinou se přes palubní desku přetahuje látka, která jí celou naprosto schová a obnažené se nechají jen ty nejnutnější partie.
Je zajímavé, že většina automobilek má na maskování vyhrazeno kompletně celé oddělení, které nedělá nic jiného, než jen vymýšlí, rozhoduje a provádí maskování vozidel. Těžko říct, jestli by nás bavila práce, o které bychom nemohli nikde mluvit.
Zdroje: Nissan, Motor1