Příchod pandemie koronaviru překlápí veškeré nákupy do online světa a nákupy na e-shopech se začínají dotýkat také světa automobilů. Bezkontaktní nakupování se pro mnohé stálo klíčovým faktorem, ovšem u nových vozů bychom to ani nečekali. Nissan však ukazuje, že taková služba je možná, a že je o ní zájem.
Online prodej automobilů
Program nazvaný Nissan @ Homme byl původně jen testovací projekt přes léto. Zákazník si v něm mohl naplánovat testovací jízdu, vůz mohl koupit, zaplatit a i si vybrat datum doručení. Například ve Spojených státech se účastnilo testovacího programu sedm dealerů. A nová služba měla úspěch. Například zastoupení ve Virginii oznámilo, se prodej prostřednictvím tohoto programu téměř zdvojnásobil.
Proto se Nissan rozhodl, že z této služby udělá běžně nabízenou variantu, jak si nový automobil pořídit. Prozatím se jedná o nabídku pro USA. Zde se. mohou jednotlivý dealeři do programu sami dobrovolně přihlašovat. Vše by se přitom mělo rozběhnout na plné obrátky na jaře příštího roku.
„Prostřednictvím tohoto nového programu mohou prodejci Nissanu poskytovat lepší zákaznickou zkušenost, což může zase pomoci zlepšit jejich vlastní obchodní výkonnost. Pro společnost Nissan je to důležitý první bod a pro naše zákazníky velká hodnota.“ Nechal se slyšet Dan Mohnke, viceprezident společnosti Nissan pro elektronický obchod.
Dvě možnosti
Existuje spousta zákazníků, kteří mají zájem využívat prodej vozů online, zároveň je však nutné myslet na to, že u tak vysoké investice, jako je nákup automobilu. Zároveň to bere některé trumfy z rukou prodejců. Obchodníci již nemohou tak efektivně komunikovat s kupujícím a prodávat mu některé doplňky jako jsou prodloužené záruky, nadstandardní výbavové prvky a další.
Tahle doba nás nutí k určitému odosobnění některých procesů, vždy je však dobré mít dvě varianty a v momentě, kdy nejsme spokojeni s online světem, se vrátit k tomu běžnému.
Zdroje: Nissan