Nová Bentayga chce být super luxusním vozem. Dostane i vyhřívané ostřikovače

Bentayga patří mezi ony výstřední, ale velice impozantní luxusní SUV modely, které jsou zaručeným způsobem, jak na sebe upozornit. Proto nyní přichází její facelift, který by měl tuto schopnost ještě více podtrhnout.

Omlazení

Majitelů Bentaygy je po celém světě víc, než byste si mohli myslet. Automobilka prodala 5 tisíc kusů tohoto vozů jen v minulém roce, čímž si zabrala značnou část tohoto segmentu luxusních SUV, ve kterém se za stejný rok prodalo 11 tisíc vozů. Daří se však i dalším zástupcům sektoru, kterými jsou Lamborghini Urus či Rolls-Royce Cullinan. Bentayga si chce svou pole position udržet, a proto přichází její facelift.

Foto: Bentley

Většina změn, které přináší, se odehrává na masce vozu, která je ještě uhlazenější a dynamičtější. Světlomety z broušeného skla byly postaveny výše, byly osazeny adaptivní LED technologií a o jejich čištění se starají elektricky vyhřívané ostřikovače.

Změnil se i pohled na kola. Zatímco dříve lehce vystupovali z boční části, nyní se opticky srovnaly s podběhy. Důvodem je desetimilimetrové zúžení, a naopak rozšíření přední a zadní části vozu.

Změnila se i zadní část. Zadní lampy dostaly podobné detaily jako světlomety a přepracováno bylo i víko kufru.

Čtěte také: Mercedes představuje nový zábavní seriál ze světa crash testů.

Ionizovaný vzduch a digitální přístrojovka

Změn se dočkal také interiér, který byl pohodlný již předtím, ale díky přepracovaným rámům sedadel je v něm nyní ještě více místa i pohodlí. Navíc bude vůz nabízen v širším množství jednotlivých konfigurací, takže zájemce bude moci vybírat z nepřeberného množství možností, jak si svůj interiér vyladit k naprosté dokonalosti. Lze také konfigurovat rozvržení sedadel na čtyři, pět, nebo sedm míst k sezení.

Foto: Bentley

Nově bude k dispozici i digitální přístrojová deska na místo tradičních, ale přeci jen oldschoolových budíků a také tablety pro jezdce na zadní části vozidla. Vzduch ve voze bude ionizovaný. Technických změn přímo ve voze však bude jen minimum. Stále tak zůstává platný výkon 542 koní a maximální rychlost přes 300 kilometrů v hodině.

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu