Škoda a cyklistika k sobě měly vždy velice blízko. Vždyť právě tento sport stál na počátku veškerých aktivit automobilky a ta je také dlouhodobým hlavním partnerem světoznámé Tour de France.
Octavia cyklisty miluje
I proto je nová Octavia jedním z vůbec nejpřívětivějších vozů vůči majitelům kol, ale také vůči cyklistům. A přitom jsou cyklisté a majitelé vozů často velkým rivaly, kteří si mezi sebou musí neúprosně dělit prostor na silnicích. A nyní to bude možná ještě o něco komplikovanější, jelikož řada lidí kvůli pandemii koronaviru přestává jezdit MHD, a raději nasedá na kola, a to na vesnicích, i ve městech.
Proto Škoda přišla s několika technologiemi, které chrání cyklisty před vozem. První se nazývá Exit Warning a v podstatě se jedná o hlídání mrtvého úhlu, které však sleduje cyklisty, Pokud systém zaznamená, že se blíží k vozu cyklista, vydává řadu zvukových a světelných upozornění před blížícím se nebezpečím a varování, aby dveře neotvíral.
Chráním tě
A pak jsou tu další dva asistenční systémy, které dovedou zabrzdit automobil v momentě, kdy detekují cyklistu před vozem či na křižovatce. Vůz je také schopen učinit sám úhybný manévr, pokud se přiblížil na silnici až příliš blízko cyklistům.
Čtěte také: Mercedes představuje nový zábavní seriál ze světa crash testů.
Vzhledem k tomu, že jsou modely Octavia, do jejichž nové čtvrté řady se systémy instalují, vůbec nejprodávanějším automobilem u nás, je jasné, že tuzemští cyklisté budou v o něco větším bezpečí.
Cyklista není otrava
Nicméně i přesto je zapotřebí vzájemnému respektu jak ze strany cyklistů, tak také ze strany řidičů, kteří mají občas pocit, že cyklisté jsou jen podřadnými účastníky provozu, kteří v podstatě jen otravují. Možná to bude ale přímo i sám jejich vůz, který jim ukáže, že to tak ve skutečnosti není, a že je je nutné potřeba co nejvíce chránit.