Nová XC90 bude pravděpodobně posledním modelem společnosti Volvo se spalovacím motorem

Udržitelná cesta je momentálně jediným východiskem automobilek, jak pokračovat vstříc budoucnosti. Výrobci po celém světě proto hledají nejrůznějších způsoby, jak maximalizovat a přizpůsobovat své stávající platformy tomuto trendu.

Poslední mohykán

Otázka udržitelnosti se velice silně dotýká také automobilky Volvo, které v loňském roce představilo svůj vůbec první čistě elektrický model, který odstartoval zcela novou éru elektromobility. Zajímavé je, že zatímco tento krok vstříc budoucnosti udělala již celá řada značek, se svou minulostí se zas tak rychle loučit nechtějí. To Volvo chce za spalovací minulostí udělat pořádně tlustou čáru co nevidět.

Foto: Volvo

Polovina automobilů, které bud Volvo vyrábět by se mělo stát do roku 2025 elektrickými. Ovšem k velkým změnám může dojít dříve, než se očekávalo. Generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson uvedl, že je možné, že nadcházející model XC90 bude posledním novým modelem značky Volvo se spalovacím motorem.

Zda tomu tak skutečně bude či nikoliv podle jeho slov nyní záleží na zákaznících. „Záleží opravdu na tom, jak rychle se zákazníci budou chtít přeorientovat a jak rychle bude vybudována elektrická infrastruktura. Možná bych mohl odpovědět takto: Naší ambicí je určitě to, že bychom měli být plně električtí, než to vlády učiní povinným,“ nechal se slyšet Samuelsson.

Jasná budoucnost

Zároveň prozradil, že automobilka má v plánu uvést na trh několik elektrických modelů umístěných nad a pod elektrickou XC40. Některé z vozů budou fungovat na stávajících platformách XC 40 a Polestar 2, jiné dostanou speciálně vyvinuté platformy v čínské Geely.

Foto: Volvo

Strategie automobilky nyní stojí na myšlence přeorientovat trh s luxusními automobily na plně elektrický potenciál. „Můžete spekulovat, jak dlouho to bude trvat, než budou všechny prémiové vozy elektrické, ale dospěli jsme k závěru, že pokud chceme být rychle rostoucí, měli bychom se soustředit na tento segment. Je to pro nás mnohem chytřejší, než zkoušet podíl na trhu v zmenšujícím se segmentu konvenčních automobilů,“ uzavírá Samuelsson.

Zdroj: Volvo

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT