Trh s velkými rodinnými vozy je ve Spojených státech dosti podceňovaným. Americký trh totiž disponuje specifickou strukturou, ve které není pro rychlé kombíky evropských značek místo. Audi se nyní s nejnovější specifikací RS6 Avant rozhodlo tuto nezávidění hodnou pozici změnit. Tento model se za velkou louží bude nabízet poprvé v historii, a proto jsou všichni odborníci zvědaví, jak se bude RS6 Avant prodávat.
Jaký má Audi motor?
Už od původní RS2 se kombíky od Audi vyznačovaly prvotřídními motory, což nejnovější model RS6 Avant jenom potvrzuje. Pod kapotou totiž najdete čtyřlitrovou přeplňovanou V8 s přímým vstřikováním paliva a kompresorem. Už tato kombinace slibuje naprosto jedinečný zvuk a dynamické vlastnosti. Motor disponuje téměř 600 koni a přes osmistupňovou automatickou převodovku jsou poháněna všechna 4 kola. Nesmí chybět technologie rychlého startu launch control umožňující zrychlení z 0 na 100 za 3,4 vteřiny. To na rodinný kombík není vůbec špatné.
Jaké je v porovnání s předchozí verzí?
RS6 už se za mořem nabízela v letech 2008 až 2010, kdy měla pod kapotou motor V10. Ten byl prakticky identický s agregátem v Lamborghini Gallardo, takže co se týče jízdních vlastností, nasadila stará RS6 laťku velice vysoko. Nový motor samozřejmě nemá takové charisma, ovšem disponuje prakticky stejným výkonem, ale navíc nabídne 800 Nm točivého momentu! V rodinném kombíku, ve kterém si v klidu můžete dojet na nákup nebo vyzvednout děti ze školy.
Pokrok v oblasti hybridního pohonu
Nemusíte se ničeho bát, nové Audi RS6 Avant opravdu není hybridem a v nejbližší době se jím asi nestane. Německá automobilka však do každého vozu mířícího na americký trh umístila nový generátor na 48 voltů. Ten při brzdění a vlivem setrvačnosti bude dobíjet lithium-iontovou baterii, která umožňuje masivní V8 naskočit za jakýchkoliv okolností.
Jak se bude RS6 Avant chovat na silnici?
Audi RS6 Avant se vyrábí na jednotné platformě MLB Evo, kterou sdílí například s bratrancem A4 nebo dokonce Lamborghini Urus. Tato jedinečná platforma totiž umožňuje velkou diverzifikaci při výrobě, což samozřejmě umožňuje i precizní nastavení podvozků u jednotlivých vozů. U RS6 Avant se to inženýrům povedlo více než skvěle. Řízení reaguje velice rychle a precizně, takže budete toto dvoutunové auto moci citlivě ovládat i v horských serpentinách.
Jízdní asistenti na špičkové úrovni
Německé vozy jsou obecně známy svou špičkovou technologií. Nejinak je tomu i u Audi RS6 Avant, u kterého můžete za skvělé jízdní vlastnosti a vynikající ovladatelností vděčit právě jízdním asistentům. Při sportovním nastavení podvozku se řízení stane ještě ostřejším, reakce na plyn bude rychlejší a brzdový pedál bude naopak o dost tvrdší, což je asi nejvíce překvapivým faktem u tohoto vozu. Chvílemi to vypadá, jako kdyby si s RS6 Avant pohráli inženýři od Porsche nebo od Lamborghini.
Kolik bude RS6 Avant stát?
Ostrá verze RS6 překvapivě nesdílí mnoho dílů a technologií s decentní A6 Avant. Tomuto faktu pochopitelně odpovídá i cena, která je dle našeho názoru naprosto odpovídající. Základní cena bude startovat na nějakých 120 tisících dolarech, ovšem pochopitelně bude k dispozici pestrá paleta příplatkové výbavy.
Audi RS6 Avant se vydává na nehostinný trh, kde bude tvrdě bojovat s jakoukoliv konkurencí. Uvidíme, jak se bude německé automobilce za mořem dařit.