Před 25 lety však vzniklo i legendární Audi RS2, které odstartovalo dlouhou éru pekelně rychlých a zároveň velmi praktických vozů se čtyřmi kruhy na přední masce. Právě jako připomenutí a pocta RS2 letos vzniklo Audi RS6, se kterým se okamžitě stanete nejrychlejším kombíkářem široko daleko. Mimo jiné se jedná o jeden ze šesti nových modelů Audi, o nichž jsme vám již dříve psali.
Bude RS6 opravdu rychlá?
Trochu zbytečná otázka, jejíž nesmyslnost pochopíte ihned po přečtení technických parametrů. Masivních 600 koní, zrychlení z nuly na sto za 3,6 sekundy a maximální rychlost přesahující 300 kilometrů za hodinu. Tato čísla byls před pár lety spojena pouze s kategorií superaut, avšak dnes takovými parametry disponuje rodinný kombík s úctyhodným zavazadlovým prostorem skýtající objem 565 litrů. Pohonným agregátem je dvakrát přeplňovaný osmiválec, který je navíc spojený s elektrickým generátorem. Ten při brždění sbírá energii a ukládá ji do akumulátorů, aby mohla být následně použita při ostrém zrychlení. Jedná se o takzvaný mild-hybrid systém.
Audi RS6 představuje nový směr ostrých modelů značky
Samotná automobilka uvádí model RS6 jako předzvěst nových a rychlejších vozů RS. Nová přední maska je velice podobná Audi R8 a tenčí LED světlomety zase přicházejí z modelu A7. Rychlost a obrovský výkon ztělesňují masivní boční prahy a velmi odvážný zadní difuzor, který byste rozhodně u rodinného vozu nečekali. Nesmíme však zapomínat na fakt, že RS6 Avant je stále kombík, a proto by mělo disponovat velkým zavazadlovým prostorem. Pokud by vám nestačilo základních 565 litrů, po sklopení sedaček dostanete velkolepých 1680 litrů prostoru. Můžete tedy převést téměř cokoliv rychlostí přesahující 300 km/h, to zní opravdu lákavě, nemyslíte?
Není jen pekelně rychlé, ale také velmi pohodlné
Někteří z vás by asi měli obavy, že se při tak vysoké rychlosti poškodí nákup. Audi RS6 však jezdí na adaptivním vzduchovém podvozku a 21palcových kolech. Variabilita takového podvozku umožňuje, že se při pomalé a klidné jízdě se budete cítit jako v obyčejném rodinném kombíku, avšak pokud si budete hrát na závodníky, bude se tak chovat i adaptivní podvozek. Na podrobné analýzy si ale budeme muset počkat až do konce roku 2019, kdy by se RS6 mohla objevit i na tuzemském trhu. Malou vadou na kráse bude pravděpodobně cenovka atakující hranici 3 milionů korun.
I když je Audi RS6 skvělé rodinné a praktické auto, se kterým si užijete spoustu zábavy, pravděpodobně tuto funkci v českých rodinách plnit nebude. Bylo by totiž hříchem dusit 600 plnokrevných německých koní pod kapotou v rámci rychlostních limitů a nepopustit jim trochu uzdu.