Výchozím bodem pro nový crossover je Citroën C3 pro Jižní Ameriku a Indii, který debutoval v roce 2022 a byl postaven na evoluci platformy CMP bývalé skupiny PSA, později sloučené do Stellantisu. Ačkoli má evropská verze Citroënu C3 podobné proporce karoserie, liší se nejen přední částí, ale také interiérem a úpravami mechaniky.
Připraven na nástrahy města
Tvary crossoveru, ceny, které slibují být konkurenceschopné, a jízdní asistenti, kteří jdou s dobou, to vše by v sobě měl spojovat nový Citroën C3. Co se téměř nemění, jsou rozměry automobilu. Naopak se výrazně zvětšila světlá výška vozu, která umožňuje lépe zvládat nerovnosti i nebezpečí vysokých obrubníků. Výrobce hovoří o 16 cm u elektrické verze a 19 cm u benzinové verze, původní model disponoval 13 cm.
Citroën C3 zahajuje též další stylistický směr společnosti, který předznamenal koncept Oli a který nový crossover přebírá především ve světlech pro denní svícení, složených ze dvou horizontálních segmentů a jednoho vertikálního, a v masivních tvarech, které navozují pocit solidnosti. Jednou z chloub vozu je odpružení Citroën Advanced Comfort, jehož důležitou součástí jsou tlumiče, které mají před gumovými dorazy speciální hydraulické dorazy s progresivní tuhostí.
Tři verze
Motory jsou specifické i pro Evropu. Elektrický Citroën ë-C3 je poháněn jednotkou o výkonu 113 koní a podle výrobce umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 sekund. Napájení zajišťuje baterie o kapacitě 44 kWh, kterou lze dobíjet stejnosměrným proudem až do výkonu 100 kW a které se z 20 % na 80 % „zregeneruje“ přibližně za třicet minut. Stejného výsledku lze dosáhnout přibližně za tři hodiny při použití střídavého proudu. Dojezd je 320 km.
K dispozici by měly být i dvě další varianty – benzinová verze s motorem o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem a mild-hybridní verze. Obě by měly disponovat výkonem 101 koní. U první varianty se počítá s manuální převodovkou, u druhé pouze s dvouspojkovou robotizovanou převodovkou.
Chytrá aplikace
Pro elektrický Citroën ë-C3 je k dispozici nová aplikace e-Routes, kterou lze nainstalovat do telefonu a která zjednodušuje používání vozu. Umožňuje mimo jiné plánovat zastávky pro dobíjení na trase zadané v navigátoru, poskytuje informace o dopravě v reálném čase a podle toho upravuje plán dobíjení. Aplikace také umožňuje vybrat dobíjecí stanice podle výkonu nebo sítě, zároveň ukazuje, zda jsou volné.
Interiér
Prostorná, světlá a jednoduše zpracovaná kabina vozu Citroën C3 je příjemná a má originální přístrojovou desku uspořádanou do dvou úrovní, přičemž desetipalcová obrazovka je umístěna uprostřed a je dobře viditelná.
Níže jsou praktické ovladače klimatizace a velkorysé odkládací prostory. Digitální panel zabudovaný do přístrojové desky přehledně poskytuje hlavní informace. V případě elektrického Citroënu C3 upozorňuje i na stav nabití baterie. Pohodlná sedadla navozují pocit sezení na měkkém křesle. Méně přesvědčivá je skříňka mezi zadními sedadly, která zmenšuje prostor pro nohy.
Zdroj: infomotori.com, autoexpress.co.uk