Nový Ford Focus RS bude hybrid

Nejnovější verze Fordu Focus RS vstupuje začátkem roku 2020 do jedné ze svých posledních vývojových fází, a tudíž bychom se nového ostrého hatchbacku od modrého oválu měli dočkat co nevidět. Podle všech dostupných informací by se mělo jednat doslova o kapesní raketu, což potvrzuje i více než 400 hybridních koní. Ano, čtete správně. Ostrý hatchback od Fordu poprvé nebude disponovat pouze konvenčním pohonem.

Jaká bude vypadat jeho pohonná jednotka?

Nový Focus RS bude pochopitelně disponovat pohonem všech čtyř kol, na nějž jsme u tohoto modelu poněkud zvyklí. Bude se ovšem jednat o zcela odlišnou technologii, neboť se na zadní nápravě bude nacházet elektrický motor, což znamená, že zadní kola Focusu RS budou poháněna čistě elektrickou energií. Typicky se tedy jedná o spojení klasického benzínového agregátu s výkonným elektromotorem, díky čemuž bude mít tento vůz naprosto ohromující zrychlení.

Focus RS bude pouze „lehkým“ hybridem

Pokud většina z vás uvidí u ostrého modelu jakéhokoliv vozu slovo hybrid, asi se mu zděšením zježí všechny vlasy. U Focusu RS to ovšem nebude tak dramatické, neboť hlavním agregátem je stále vpředu umístěný motor pohánějící přední kola. Výsledkem je vysoce přesné řízení, které reaguje prakticky okamžitě. Zároveň od něj očekávejte i daleko lepší odezvu.

Ford má vše dokonale promyšlené

Možná si budete pokládat otázku, proč by Ford do svého ostrého hatchbacku montoval elektromotor. Tímto jednoduchým způsobem se však tato americká automobilka přiblíží ekologickým limitům, které nově nastolila Evropská unie. Podobným způsobem už firma přestavěla i legendární Mustang. Žádný z ostrých modelů modrého oválu ovšem neztratil nic ze svého jedinečného jízdního stylu a především z výkonu. Jak už bylo řečeno, nový Focus RS bude disponovat výkonem přesahujícím 400 koňských sil.

 

Jak tedy bude Focus RS vypadat?

Jak by se dalo asi očekávat verze RS bude vycházet ze sériového modelu Focus. Bude ovšem vypadat daleko extrémněji a sportovněji, jak byste od ostrého hatchbacku čekali. S elektromotorem v zadní nápravě bude navíc zrychlovat stejně, jako mnoho výkonnějších sportovních automobilů. Připojitelný elektrický pohon všech kol pravděpodobně umožní i pokračování takzvaného Drift modu, ve kterém byste si i s autem s předním pohonem měli užívat tolik populárních powerslidů. Zde vidíme velkou podobnost s Mercedesem A45 AMG.

Jak bude vypadat konvenční pohonná jednotka?

V celém výčtu nových informací o chystaném Fordu Focus RS bychom málem zapomněli na benzínový motor, který bude tlukoucím srdcem tohoto nového automobilu. Bude se jednat o přeplňovaný agregát EcoBoost s objemem 2.3 litru, a tudíž se dá očekávat, že se bude nový Focus moci měřit s těmi nejrychlejšími hatchbacky na trhu. Poslední verze měla přibližně 370 koní, avšak dá se očekávat, že nejnovější varianta bude atakovat hranici 400 koňských sil.

Nový Ford Focus RS je jasným důkazem, že hybrid nemusí být nudným vozem podobným Toyotě Prius. Kombinace klasického motoru na benzín a elektromotoru totiž dokáže vyprodukovat až neuvěřitelný výkon, díky čemuž bude tento vůz dosahovat obdivuhodných sportovních výsledků.

Autor: Karel Mareš

#kvíz 1 / 1 | Kolik koní bude mít nový Ford Focus RS pod kapotou?

Kolik koní bude mít nový Ford Focus RS pod kapotou?

ZAVŘÍT