Nudí vás konvenční downsizingové motory? Nadšenec si do svého auta dal obrovský motor z tanku

Daniel Werner měl odjakživa sen, který se mu nyní podařilo splnit. A jaký? Vždycky chtěl do normálního osobního automobilu usadit opravdu velký motor. Nyní se mu to podařilo, protože do obyčejného Fordu Crown Victoria dostal velký dvanáctiválec Rolls Royce s objemem 27 litrů.

Původní konstruktéři by asi koukali, co všechno se do motorového prostoru jejich Fordu vejde.

Odkud se motor vzal?

Všem nám je asi jasné, že takto obrovský motor bude buď z velkého kamionu, nebo z lokomotivy. Opravdu je tomu tak? Jste vedle, jak ta jedle! Daniel Werner si obrovskou V12 Rolls Royce sehnal přímo z tanku! Motor Meteor byl vyvinut během druhé světové války a byl používán v britských tancích Challenger, Comet a Centurion až do poloviny 60. let minulého století.

Meteor zase není tak neznámým motorem, protože je velmi příbuzný světoznámému agregátu Rolls Royce Merlin. Ten se používal ve stíhačkách Spitfire a Hawker Hurricane, a také v bombardérech Lancester. Daniel Werner strávil roky hledáním toho správného motoru, až jednoho dne narazil na finského obchodníka. Ten shodou okolností vlastnil přes 50 těchto agregátů, takže si jeden z nich mohl Daniel odvést.

Proč si Werner vybral zrovna Ford?

Ze začátku projektu bylo Wernerovi prakticky jedno, do jakého auta bude letecký dvanáctiválec montovat. Potřeboval pouze něco velkého, pokud možno se samostatným podvozkem. Ideální by byl starý Rolls Royce. Nebylo by to nádherné? Původní a elegantní britská limuzína se hřmícím motorem stejné značky pod kapotou.

autor: Daniel Werner, Komet

Daniel Werner se nakonec musel uskromnit, takže skončil u levnějšího a trochu novějšího Fordu Crown Victoria. Policejní speciál se zdál být naprosto ideálním autem pro tuto náročnou přestavbu, avšak stejně se při jeho realizaci vyskytlo pár velkých problémů.

Kdy bude Ford dokončen?

I když byste si mohli myslet, že má Daniel Werner svůj snový projekt už dávno hotový, není tomu tak. Jeho průběh můžete sledovat na YouTube, Facebooku a Instagramu. Daniel přiznává, že i ten nejmenší a nejjednodušší úkon je obrovskou výzvou. Možná proto sháněl pomoc od svých kamarádů. I ve Švédsku totiž platí, že víc hlav víc ví.

Daniel Werner má naštěstí dostatek známostí, které mu s jeho Fordem Crown Victoria pomáhají. Podařilo se mu oslovit pár maníků, kteří před časem napasovali stejný motor Meteor do Roveru SD1. Díky nim mohl agregát připojit na speciální vojenskou převodovku Alisson.

Nepřehlédněte: Britové si posvítili na Nissan Navarra. Snížený podvozek a motor z GT-R vás dostanou do kolen

Další ochotní kluci ze Švédska pomáhali s instalací řídící jednotky a k propojení motoru s moderním ECU a se systémem vstřikování. Proč takové haló? Protože prakticky všechny díly musely být vyrobeny na zakázku. No nedivte se, mnoho lidí nemá v úmyslu napasovat 27litrový motor do osobního auta.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu