Nula bezpečnostních bodů pro Ford Ka +

Ford Ka + je malý čtyřdveřový sedan, který je obdobou nám známé evropské varianty, určené pro trhy latinské Ameriky. Po nejnovější bezpečnostních testech je ovšem těžké odhadovat, jak velký zájem zde o něj bude. Automobil v nich totiž nezískal ani jednu hvězdičku.

Nebezpečný po všech směrech

Hodnocení vozu vychází z testů NCAP, které ukázalo, že ani dva airbagy nemusí vždy znamenat nějakou ochranu. Sluší se však říci, že Ka + byla hodnocena v případě čelního nárazu známkou dobré a přiměřené ochrany, zejména co se dospělých týče. Ka si nevedla špatně v ochraně oblastí hrudníku, hlavy a krku. Příliš se jí však nedařilo v ochraně kolen.

Foto: Ford

Kde ovšem Ka + projevila svou největší slabinu byl boční náraz. Zatímco ochrana hlavy, břicha a pánve dosáhla přijatelných standardů, ochrana hrudníku byla zcela nedostatečná. Problémy se projevily i v případě zadního nárazu, za což mohlo především špatně zkonstruované sedadlo.

Bezpečnost až na posledním místě

Hodnocení bezpečnosti nárazu do bočního sloupku nebylo ani provedeno, protože vozidlo není standardně dodáváno s ochranou hlavy v podobě bočního airbagu. A v Ka + není ani příliš rozumné vozit děti. Zde ze 49 maximálně možných bodů získal vůz pouze 4,57 bodu. A vůz údajně nesplňuje ani předpisy pro ochranu chodců.

S nulovým hodnocením bezpečnosti se Ka + připojuje k modelům jako je Kia Picanto, Great Wall Steed 5 a Maruti Suzuki S-Presso. Problém je, že nulová hodnocení získávají cenově dostupná vozidla, která nemají ani zdaleka problém s prodeji. A to znamená větší potenciální riziko na silnicích, jak pro řidiče takového vozu, jeho spolujezdce, ostatní účastníky provozu i chodce. Bohužel automobilky nemají vždy potřebu dbát na to, aby byly jejich vozy bezpečné a raději se ženou za vidinou snadných a rychlých zisků.

Foto: Ford

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu