Pět vozů, které se nově zařadily mezi veterány

Od kdy lze automobil brát za veterána? Pokud oslaví automobil své třicátiny, automaticky se z něj stává veterán. Kolik je vašemu automobilovému mazlíčkovi? Každým rokem se k veteránům přidává mnoho vozidel. Víte, jaké modely automobilů se k veteránům přidaly nedávno? Vybrali jsme pět vozů, které lze dnes brát za veterány.

Čas neustále letí a společně s námi stárnou také motorová vozidla. Mez pro získání veteránské registrace získalo mnoho dalších modelů, možná jeden z modelů máte i ve své garáži.

Audi V8

Třetí kulatiny vloni oslavila také Audi V8, což je první vůz čtyři kruhů, který pod kapotou ukrývá vidlicový osmiválec. Zároveň se jedná o první vůz, u něhož se zkombinoval pohon s automatickou převodovkou. V současné době ceny dnes už veterána startují na dvou set padesáti tisících korun. Pod kapotou se skrývá výkon o velikosti 250 koní.

Jaguar XJR-S

Veteránem se stala také druhá série Jaguaru XJ-S, která se poprvé světu ukázala v roce 1981. O sedm let později se však ukázal nový model, Jaguar XJR-S, který uchvátil svět. Tento vůz se stal taktéž vloni veteránem, jeho startovací cena začíná na 619 tisících korunách.

Opel Vectra A

K veteránům se mimo jiné přidal i vůz automobilky Opel, konkrétně se jedná o model Opel Vectra A, který lze koupit i do stovky tisíc korun. Pokud budete mít zájem spíše o model Turbo, připlatíte si pár tisíc víc.

Škoda Favorit

Věděli jste, že autmobil Škoda Favorit se začal vyrábět už v roce 1987? Tehdy sice vzniklo jen pár kusů, ale později se jeho výroba rozběhla na plné obrátky. První motory měly pohon předních kol, motor byl vepředu. Tohoto veterána lze zakoupit už za dvacet tisíc korun.

VW Passat B3

VW Passat B3 je také už veteránem. Vůz vsadil na vlastní platformu, už se nepoužila architektura Audi. Aktuálně jsou k dostání pětidveřové nebo čtyřdveřové modely cenově se pohybující kolem semdesáti tisíc korun.

Autor: Karel Mareš
ZAVŘÍT