Supersport vyrobený ve Švýcarsku není příliš obvyklou záležitostí. Zástupců tamního automobilového průmyslu je jak šafránu. Ten, kdo by však rád udělal se švýcarskými vozy díru do světa je Stefano Picasso, zakladatel Picasso Automotive, které má na svědomí hypersport Picasso PS-01.
Švýcarský projekt s italským srdcem
Sama společnost jej nazývá nejbláznivějším automobilem z uhlíkových vláken. Ten je totiž základním stavebním kamenem vozu, který je momentálně ve své prototypové fázi vyvíjené v Lugarnu.
Automobil je dlouhý 3,2 metru a údajně má využívat vůbec nejdelší uhlíkový panel ze všech vozů. Z karbonu je vyroben i zadní pomocný rám, který hledal svou inspiraci u cestovních vozů LMP2. Díky použitým uhlíkovým vláknům dosahuje hmotnost celého vozu pouhých 900 kilogramů.
Automobil by měl být dokončen během jara tohoto roku, přičemž následně jej čekají první testy na trati. Tam se projeví především schopnosti jeho pohonné soustavy, která je jakýmsi italským srdcem, které nebylo blíže specifikováno, nicméně by se mělo jednat o V6 s dvojitým turbem, přejaté od nejslavnějších italských vozů s výkonem 600 koní.
Kdo si počká…
Celý projekt je financován prostřednictvím investora, přičemž společnost by v tuto chvíli měla držet již několik předobjednávek. Podnik svou strategii definuje jako švýcarskou přesnost spojenou s italskou představivostí a světovou technologií.
Když přesně se vůz dostane do výroby je v tuto chvíli ještě velmi těžké odhadovat, nicméně Picasso je připraveno udělat vše, co je v jeho silách, aby zájemců dodal vozy co nejdříve a vybavené tou nejšpičkovější technologií. Pokud má za svými zády skutečně silného obchodního partnera, pak by to neměl být problém a automobilový průmysl se skutečně dočká dalšího zástupce vozů ze segmentu sportovních vozů, který dbá na co nejlepší poměr výkonu a hmotnosti.
Zdroj: Picasso