Tatra 75 (zdroj foto: autorevue.cz) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl čtvrtý
Nastal čas na nový vrcholný model
První kusy Tatry 75 začaly vznikat během roku 1934. Již od počátku bylo jasné, že se bude jednat o jeden z nejlepších modelů kopřivnické automobilky. Do ukončení výroby v roce 1942 bylo vyrobeno více než 4000 kusů. Vůz disponoval na tu domu moderní technologií, ke které se bezpochyby řadí čtyřstupňová převodovka s rychloběhem a hydraulické brzdy, kterými disponovaly všechny modely.
Maximální rychlost byla až 100 km/h. Velice oblíbená byla karosérie kabriolet, u níž byl však velmi špatný výhled dozadu. To však nedokázalo zabránit popularitě této karosářské varianty. Zajímavostí je velice lehké a přesné řízení, a to i přes to, že vůz nedisponuje žádným posilovačem. S Tatrou 75 se muselo jezdit skutečně báječně.