Tatra 77 (zdroj foto: concoursofelegance.co.uk) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl čtvrtý
Přijíždí elegantní Tatra 77
Po zamítnutí prototypu V 570 se až v roce 1934 objevila první myšlenka na vyrobení aerodynamického automobilu. Byla jím Tatra 77, která byla v této oblasti rozhodně průkopníkem. Šlo totiž o první vůz, jehož karoserie byla v souladu s co nejmenším odporem vzduchu laděna ve větrném tunelu. Duchovním otcem nemohl být nikdo jiný, než Hans Ledwinka, který v Kopřivnici nechal doslova kus své duše. Tatra 77 byla také prvním automobilem, jenž disponoval vzduchem chlazeným motorem umístěným vzadu, takže se nemuseli konstruktéři potýkat s vytvořením nevzhledného středového tunelu nebo s modelováním výfukového potrubí.
Odpor vzduchu činil 0,36, což byla na rok 1934 vynikající hodnota. Schválně si ji porovnejte s dnes vyráběnými automobily, čímž získáte daleko lepší představu o tom, jak byla Tatra 77 jedinečná. Později se vyráběla i verze 77 A, která byla ještě více aerodynamická a disponovala silnějším motorem, s nímž dosáhla na ohromující rychlost 150 km/h. Tento model snadno poznáte, neboť šlo o první automobil Tatra osazený třetím předním světlometem.