Tatra 80 (zdroj foto: flickr.com) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl pátý
Víte, jakou limuzínou jezdil T.G. Masaryk?
Tatra 80 sice nebyl automobil disponující aerodynamickou karoserií, avšak to jí v žádném případě neubírá na exkluzivitě. Byla totiž určena pouze pro ty nejmajetnější zákazníky, takže se jich do roku 1935 vyrobilo pouze 22 kusů. Automobil se značkou P-24 284 byl navíc ještě speciálnější. V červnu stejného roku byla totiž předána Správě domu prezidenta republiky právě tato limuzína, tudíž se dostala k T. G. Masarykovi.
Tento konkrétní vůz můžete obdivovat i dnes, neboť hrdě stojí v Národním technickém muzeu. Automobil disponoval vzduchem chlazeným zážehovým dvanáctiválcem o objemu 6 litrů s výkonem 120 koní. Díky tomu bylo možné dosáhnout maximální rychlosti až 140 km/h, ale za cenu velmi vysoké spotřeby, která činila ohromujících 50 litrů na 100 kilometrů.