Tatra87 (zdroj foto: pinterest.com) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl pátý
Aerodynamická Tatra, která projela celý svět?
Přicházíme k dalšímu neobyčejnému vozu Tatra, a to modelu 87. Šlo o vůz vyšší třídy, který se však proslavil zcela jiným způsobem, než jeho konkurenti ve stejné kategorii. V letech 1947 až 1950 si jej totiž vyhlédli Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund na svou expediční cestu do Afriky a Jižní Ameriky. I když byla Tatra 87 představena již v roce 1937, její výroba úspěšně pokračovala až do roku 1950. Pohonným agregátem byl osmiválec do V s objemem 3 litry a výkonem 75 koní.
Maximální rychlost činila až 160 km/h, za což automobil vděčil převážně své karoserii. Po roce 1950 byl vůz maličko upraven k používání státními orgány. Mezi jeho nejslavnější majitele se tak zařadil Klement Gottwald, Antonín Zápotocký, samotný Hans Ledwinka nebo světoznámý automobilový novinář a odborník Jay Leno. Tatra 87 tak získala neskutečnou podporu i v zahraničí.