Tatra 90 (zdroj foto: pinterest.com) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl pátý
Je potřeba vyrobit i lidový automobil
Mimo luxusních limuzín a vozů vyšší třídy však bylo nutné vyrábět i automobily pro širokou veřejnost, což mělo kopřivnické automobilce zajistit nemalé zisky. Tímto vozem se měla stát Tatra 90, celý projekt ovšem skončil úplně jinak. Po úspěšném představení v Paříži byly vyrobeny pouze dva kusy, a tudíž vůz neodpíchl od fáze prototypu. Již standardně byl u všech vozů používán podvozek s centrální nosnou rourou tatrovácké kopce a nejinak tomu bylo i u tohoto prototypu.
Automobil disponoval plochým čtyřválcem OHC uloženým vzadu, kde přes jednolamelovou suchou spojku poháněl zadní kola. Převodovka byla čtyřstupňová, což umožňovalo Tatře 90 dosáhnout maximální rychlosti 110 km/h. Karoserie byla zaoblená a velmi se podobala Volkswagenu Brouk. Kapota byla opticky oddělena od blatníků, které elegantně pokračovaly až do stupaček a dále do zádi vozu.