Tatraplan (zdroj foto:swva.co.uk) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl šestý
Přivítejte legendární Tatraplan
Původní označení bylo Tatra 107, tudíž měl tento automobil logicky následovat úspěšnou tradici modelů končících sedmičkou, tedy 77, 87 a také 97. Vývoj začal již v předválečném období, avšak po válce bylo Tatraplanu přiděleno označení Tatra 600. Velikostně odpovídal tento automobil Tatře 97 z let předválečných, avšak nyní disponoval daleko modernější technologií.
Proudnicová karoserie dodávala automobilu nejen elegantní vzhled, ale zároveň minimalizovala odpor vzduchu. Čtyřválcový motor s objemem necelých 2 litrů disponoval dostačujícím výkonem 50 koní. Pozdější varianta s motorem Tatra 603 ve službách Veřejné bezpečnosti dosahovala maximální rychlosti hodně přes 170 km/h, což je rozhodně velmi solidní.