Zaporožec 965 (zdroj foto: artstation.com) | ilustrační fotografie
článek: Po stopách kopřivnické Tatry, díl šestý
Plány na lidovou Tatru bohužel ztroskotaly
I když bylo centrální plánování všelijaké, o obyčejné lidi se staralo vcelku dobře. Proto si vedení automobilky uvědomilo, že je potřeba mít v nabídce levný a lidový automobil. Měla vzniknout Tatra 604, která by byla v nabídce zároveň s luxusním vozem 603 a později 613. Šlo o malé kompaktní vozítko s vzduchem chlazeným čtyřválcem umístěným vzadu a výkonem 22 koní.
Takže by byla Tatra 604 přímým konkurentem například Fiatu 600. Sovětský svaz se však rozhodl, že budou v Kopřivnici vyráběny pouze limuzíny, a proto projekt lidového vozu přehodil na automobilku ZAZ. Vznikl tak model Zaporožec 965, který se původnímu prototypu Tatry podobal až příliš. Těžko říci, kde tehdejší soudruzi konstruktéři, tedy spíše ředitelé, brali inspiraci na nové automobily.